باهنر: طرح رفراندوم از سوی رئیس جمهور جای گله دارد

کد خبر: 788288

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز (سه‌شنبه ۸ اسفند) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص اظهارات اخیر احمدی نژاد و نامه او به رهبری اظهار داشت: یکی از تئوری‌های احمدی‌نژاد این است که همواره روی آنتن باشد، فردی با این سابقه اگر بخواهد هر روز در گوشه‌ای داستانی را بیان کند درست نیست.

باهنر: طرح رفراندوم از سوی رئیس جمهور جای گله دارد
خبرگزاری تسنیم: به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اگر رئیس جمهور بخواهد در جامعه متن را به حاشیه ببرد کشور دچار مشکل می‌شود. محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز (سه‌شنبه ۸ اسفند) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص اظهارات اخیر احمدی نژاد و نامه او به رهبری اظهار داشت: یکی از تئوری‌های احمدی‌نژاد این است که همواره روی آنتن باشد، فردی با این سابقه اگر بخواهد هر روز در گوشه‌ای داستانی را بیان کند درست نیست.
وی ادامه داد: ایشان گاهی توهماتی دارد که در زمان ریاست جمهوری هم این توهمات را بیان می‌کردند و ما از ایشان سوال می‌پرسیدیم ایشان پاسخ را موکول به آینده می‌کردند، امروز هم برای روی آنتن بودن اگر بخواهیم اصل نظام را زیر سوال ببریم خوب نیست و باید ایشان در رفتار خود تجدید نظر کنند.
باهنر با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی تاکید کرد: خیلی از مسئولین در این چهل سال در راس امور اجرایی بودند و اگر ما بخواهیم وضعیت فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنیم باید بخش‌های مثبت و منفی آن در نظر گرفته شود، ما باید نقاظ مثبت و منفی نظام را ارزیابی کرده و براساس آن چهل سالگی انقلاب را بهتر پشت سر بگذاریم.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد رفتار‌های متناقض رئیس جمهور طی این روز‌ها و برخورد دوقطبی ایشان در دولت یادآور شد: امروز در کشور ما یکسری جریانات سیاسی هستند که دوست دارند جریان دو قطبی را ادامه بدهند و این خسارت به نظام می‌زند و برخی به دنبال تحمیل این داستان هستند، انتخابات قله افتخار ما است، ما در هر انتخابات دو الی سه ماه قبل و بعد از این رویداد درگیر آن هستیم.
وی افزود: آنچه در زمان انتخابات رخ می‌دهد یک رقابت است، اما بعد از انتخابات رقابت باید به رفاقت تبدیل شود، گا‌ها بعد از انتخابات همین مسائل حاشیه‌ای اتفاقات را از متن به حاشیه می‌برد، بعد از انتخاب رییس جمهور باید نیرو‌های رقیب و همسان به کمک رییس جمهور بیایند، در این میان اگر رئیس جمهور بخواهد در جامعه متن را به حاشیه ببرد کشور دچار مشکل می‌شود، برای نمونه موضوع رفراندوم در راه‌پیمایی جای گله داشت.
رئیس جبهه پیروان خط امام رهبری در مورد موضوع قطعنامه دیشب در شورای امنیت گفت: سیاست خارجی ما به طور کلی به دنبال حفظ حقوق بشر است، اما امروز آمریکا و هم پیمانانش به دنبال منافع خود هستند و از این رو یمن را به کشتار و غارت بردند و انواع اتفاقات بد در این کشور در حال رخ دادن است، محل تامین این کشتار‌ها روشن است و کسی تعقیب نمی‌کند.
وی در پاسخ به در خصوص نقش دیپلماسی خارجی ایران در وتوی پیش نویس پیشنهادی بریتانیا برای صدور قطعنامه علیه یمن، ایران و مذاکرات سیدعباس عراقچی در این ارتباط گفت: سیاست خارجی ما در استراتژی، ثابت، روشن و شفاف است. پرده پوشی هم نداریم. بسیاری از مسائل در منطقه و خارج از منطقه راه حل‌های کاملا روشن و شفاف دارد و منطبق بر رعایت تمام مقررات حقوق بشر است.
باهنر افزود: مدت‌های مدیدی است که سلاح‌های آمریکایی، پول‌ها و ریال‌های سعودی و همکاری‌های رژیم صهیونیستی جمع شده و مردم مظلوم یمن را تحت شدیدترین فجایع قرار داده است و بحران گرسنگی و کشته شدن کودکان و انسان‌های بیگناه بار‌ها گفته شده و سازمان ملل هم این بحث‌ها را مطرح می‌کند.
وی ادامه داد: محل تامین سلاح‌ها و حمایت‌ها و آموزش‌ها مشخص است. چند سال است که می‌گوییم می‌خواهیم نان، شیر خشک و دارو به مردم یمن برسانیم چرا که محاصره سختی برای ممانعت از کمک‌های دوستانه به وجود آورده اند.
باهنر گفت: کشوری که در محاصره کامل دریایی است چگونه می‌شود ادعا کرد که موشکی به یمن ارسال و از آنجا به جای دیگری شلیک شده است؟ برخی پون ترامپ و نتانیاهو برخورد‌های دوگانه و مضحک را به وجود می‌آورند تا بحث‌های خود را توجیه کنند. بحث ما نه تنها در مورد یمن که فلسطین و رژیم صهیونیستی هم این گونه است.
وی اظهار داشت: در یمن باید گفت و گوی یمنی - یمنی و در سوریه، گفت و گوی سوری - سوری انجام شود؛ تئوری ما در مسائل سیاست خارجی بر مبنای گفت و گو است به اندازه کافی کشور‌های اسلامی تجزیه شده اند و اجازه نمی‌دهیم کشور‌های همسایه ما تجزیه شوند.
وی تصریح کرد: اولین شرط برای حضور در هر کشوری، کسب رضایت حکومت مستقر این کشور‌ها است و اگر ما کمک مستشاری می‌دهیم به دعوت دولت‌های قانونی این کشورهاست.
باهنر تصریح کرد: هیچ امکاناتی امروز به یمن نمی‌رسد و همه‌ی این اتفاقات به خاطر آمریکا است، آنگاه آن‌ها یک آهن پاره را در مونیخ به تصویر کشیدند که ایران به یمن موشک می‌دهد در حالی که تمام مسیر‌ها برای رسیدن دارو به آنجا بسته است و ما چگونه می‌توانیم به آن‌ها سلاح بدهیم، راه حل امروز یمن گفت و گوی یمنی با یمنی است و باید رضایت حکومت یمن در این مذاکرات مطرح باشد و بدون اجازه هیچ کشوری نمی‌شود در امور آن‌ها دخالت کرد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد انتقاد بسیاری از اصلاح‌طلبان به رییس جمهور در انتخاب وزراء توضیح داد: برخی از اصلاح طلبان تصورشون براین است که برای انتخاب وزراء رئیس جمهور دید اصلاح‌طلبان درستی نداشته که باید خود این حزب پاسخگو باشند، زیرا رییس جمهور از میان اصول‌گرا‌ها کسی را انتخاب نکرد.
باهنر در مورد وضعیت امروز عربستان نیز گفت: حکومت‌های پادشاهی و قبیله‌ای در دوران امروز استمراری ندارد و دیر یا زود این موضوع جمع خواهد شد و بسیاری از حکومت‌ها تلاش خواهند کرد که این سرنوشت را به تعویق بیاندازند.
وی در پایان تصریح کرد: تا مدتی قبل برخی خاندان‌های حکومتی محافظه کار بودند، ولی در زمان ولیعهد جدید عربستان محمد سلمان که جوانی ناپخته است یکسری رفتار‌های بی باکانه انجام می‌دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها