صهیونیست‌ها می‌خواهند جهان اسلام را از باور‌ها خالی کنند

کد خبر: 801390

خطیب نماز جمعه تهران گفت: با قدرت آمریکا از یک‌طرف و سیاست صهیونیست‌ها و همچنین پول و قدرت ایدئولوژی که در عربستان وجود دارد، می‌خواهند جهان اسلام را از اعتقادات غنی خالی کنند.

صهیونیست‌ها می‌خواهند جهان اسلام را از باور‌ها خالی کنند
خبرگزاری مهر: آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک فرا رسیدن عید مبعث گفت: قرآن و رسول اکرم (ص) تجلی خداوند بر روی زمین هستند که انسان را نجات و آن را به سوی کمال می‌برند. تکامل بشری با وجود همه توقف‌ها و کندی‌ها در مسیر خود پیش می‌رود تا روزی که به ظهور حضرت مهدی (عج)، این تکامل کامل شود.

وی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در سال ۵۷ را یک تجلی برای کمال بشری دانست و افزود: همانطور که دشمنان مقابل رسول اکرم (ص) ایستادند، در مقابل انقلاب اسلامی نیز عده‌ای ایستاده‌اند و با آن مخالفت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دشمنی‌ها با اسلام در تاریخ گفت: از ۳۰۰ سال پیش انگلستان تلاش‌هایی را برای به انحراف کشیدن جامعه اسلامی آغاز کرد و ۱۰ نفر را برای انحراف مسلمانان به کشورهای اسلامی فرستاد. از ۸۰ سال پیش نیز وهابیت در عربستان شکل گرفت و خیانت آنها به اسلام کم‌کم برای جهانیان مشخص شد.

امامی‌کاشانی تصریح کرد: امروز مثلث شوم آمریکا، آل‌سعود و تل‌آویو، دشمنی‌های بسیاری را علیه جهانیان به کار گرفته‌ است. حرکتی که این مثلث شوم و جنایاتی که در سوریه، لبنان، عراق، یمن، آفریقا و دیگر نقاط دنیا انجام می‌دهد، بر کسی پوشیده نیست. آنها مدارسی را برای تربیت تروریسم تشکیل داده و آنها را آموزش می‌دهند و با تبلیغات، تروریسم را به دیگران نسبت می‌دهند.

وی با اشاره به انتشار یک کتاب در کشور روسیه در خصوص قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: در این کتاب مطرح شد قیام امام حسین (ع) در برابر یزید حرام بوده، چون یزید، خلیفه‌ی وقت بود. آنها با بیان این مطالب و انتشار این کتاب، می‌خواستند فرهنگ شهادت را از بین ببرند؛ زیرا استاد شهادت و ایستادگی در مقابل ظلم، امام حسین (ع) بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: دشمنان اسلام با انتشار آن کتاب خواستند رهبری و اسوه‌ بودن امام حسین (ع) را از بین ببرند، اما به کوری چشمشان، امام حسین (ع) هر روز بزرگتر و قیام و حرکت او برای جهانیان روشن‌تر می‌شود. خون امام حسین (ع) و قیامش امروز نیز جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌گیرد.

امامی‌کاشانی با اشاره به برخی مطالب که از سوی ولیعهد رژیم آل‌سعود پیرامون امام زمان (عج) مطرح می‌شود، گفت: حاکم ناخِرَد عربستان می‌گوید «مَهدی می‌خواهد جهان را بگیرد». ما از سخنان او تعجب نمی‌کنیم اما تعجب ما از عُلمای عربستان است؛ با وجود اینکه قیام مهدی (عج) در همه کتب و احادیث آمده، چرا به این جوان نادان نمی‌گویند مسئله‌ی مُنجی، مسئله‌ای جهانی است و همه ادیان از بودایی تا مسیحیت به آن اعتقاد دارند. همه می‌دانند روزی امام زمان (عج) می‌آید و گلوی جنایتکاران جهان را خواهد گرفت و مقابل ظلم آنها می‌ایستد.

وی تصریح کرد: با قدرت آمریکا از یک‌طرف و سیاست صهیونیست‌ها و همچنین پول و قدرت ایدئولوژی که در عربستان وجود دارد، می‌خواهند جهان اسلام را از اعتقادات و باورهای درست و غنی خالی کنند؛ وظیفه ماست که در برابر این مثلث شوم، وحدت کلمه را حفظ کنیم و بدانیم تمام تلاش مستکبرین برای محو قرآن و پیامبر اسلام (ص) است.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی و مسئله ارزی و پولی که امروز در کشور وجود دارد، مسئله‌ای است که بر دوش همه ماست. همه سران قوا باید تلاش کنند تا این مسائل به بهترین شکل حل و فصل شود.

امامی‌کاشانی با اشاره به سخن حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه که خطاب به مردم عراق گفته بود «شما دشمن دارید و باید در مقابل دشمنان یکدل و هم‌رأی باشید»، افزود: وقتی دل‌ها و نظرها یکی شد و برای خدا بود و دست در دست هم داشت، فرمایش رهبری در حمایت از کالای ایرانی و ایجاد اشتغال تحقق می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید با هم باشیم و دست در دست هم بدهیم تا بتوانیم از موانع پیش‌روی انقلاب اسلامی عبور کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها