اخگرپور: دولت نمی‌خواهد شکست را بپذیرد

کد خبر: 817988

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اروپا معاملات میلیاردی خود با آمریکا را برای خوش‌کردن دل ایران رها نمی‌کند. امروز هم ادامه برجام با اروپا بدون گرفتن تضمین قطعی برای ایران یک بازی دوسر باخت است.

اخگرپور: دولت نمی‌خواهد شکست را بپذیرد
خبرگزاری فارس: حسین اخگرپور دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در میزگرد «چرا نباید به اروپا اعتماد کرد؟»، گفت: برای پاسخ به این سوال که چرا نباید به اروپا اعتماد کرد، ابتدا باید نگاهی به تاریخچه روابط و سوابق و تجربیات گذشته بیاندازیم، نتیجه این مسائل بخوبی مشخص می‌کند که چرا نباید به اروپا اعتماد کنیم.
اینجا بخوانید: چرا در یک سالگی دولت تدبیر و امید همه نا امید هستند؟
وی ادامه داد: کشور‌های اروپایی در گذشته نشان داده‌اند دست کمی از آمریکا برای بدعهدی ندارند و هر جایی که به نفع آن‌ها نبوده زیر میز بازی زده‌اند. اخگرپور خاطرنشان کرد: تعجب ما از این است که چرا آقای روحانی که بدعهدی اروپایی‌ها را بخوبی درک کرده، باز هم از اعتماد و مذاکره به اروپا دم می‌زند. این فعال دانشجویی تصریح کرد: البته این مشخص است که دولت و رئیس‌جمهور نمی‌خواهند شکست را بپذیرند، ولی لازم نیست برای این کار خود را در موضع انفعال در مقابل اروپا قرار دهند. دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: انتظار ما این بود که دولت در قبال پیمان شکنی آمریکا یک موضع جدی و قدرت‌مندانه بگیرد تا طرف‌های اروپایی هم حساب دستشان بیاید، ولی متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و شاهد موضع‌گیری ضعیف دولت در قبال آمریکا بودیم. وی افزود: حال که دولت قصددارد برجام بدون امریکا را پیگیری کند باید همانگونه که رهبر انقلاب تاکید کردند از اروپا تضمین قطعی بگیرد و امیدواریم دولت به این شرط رهبری مثل گذشته بی‌توجهی نکند. اخگرپور اظهار داشت: یک عده در زمانی که برجام امضاء شد جشن گرفتند و فریاد سر دادند که از فردا دیگر همه مشکلات کشور حل خواهد شد، آن‌ها امروز سکوت کرده‌اند و حاضر نیستند شکست برجام را بپذیرند. این فعال دانشجویی تاکید کرد: اروپا معاملات میلیاردی خود با آمریکا را برای خوش‌کردن دل ایران رها نمی‌کند. امروز هم ادامه برجام با اروپا بدون گرفتن تضمین قطعی برای ایران یک بازی دوسر باخت است. دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خاتمه با اشاره به مطرح شدن بحث مذاکرات موشکی و منطقه‌ای گفت: برخی‌ها طوری از مذاکرات بعدی سخن می‌گویند که انگار برجام خیلی نتیجه داده است. تجربه برجام هسته‌ای باعث شد تا همه متوجه پیمان‌شکنی و بی فایده بودن مذکره با غرب و امریکا شوند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها