دولت به احیای سازمان ملی جوانان اصرار دارد

کد خبر: 839301

وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت به تصویب دو وزارتخانه جدید و سازمان ملی جوانان اصرار دارد.

دولت به احیای سازمان ملی جوانان اصرار دارد

خبرگزاری فارس: سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان عصر امروز در دومین همایش ملی جوانان و قانونگذاری که به میزبانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی‌های تاریخی تیم ملی در جام جهانی، گفت: توانستیم ارزشمندترین نتایج را در جام جهانی بگیریم و توانستیم از حیثیت ورزش کشور دفاع کنیم. این روز‌ها برای ما عید است. هر روزی که بتوانیم بساط شور، شعف و شادی مردم را فراهم کنیم برای ما عید است.

وی ادامه داد: انتقادات و مواردی که در این همایش مطرح شد کم‌وبیش در جلسات و نشست‌های مختلف مطرح شده بود. تلاش می‌کنیم این موارد را در جلسات و نشست‌های مختلف مورد کنکاش قرار دهیم تا بتوانیم برای حل شدن آن راهکار‌های مختلف را در نظر بگیریم.

سلطانی‌فر بیان داشت: در دنیا رویکردی برای استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی وجود دارد که تقریباً دارد جا می‌افتد، اما در مقابل جوامعی وجود دارد که مثل مالزی که یک ماه پیش مردم به رئیس‌جمهور سابق ۹۲ ساله خود مراجعه کردند تا کشور را که از مسیر رشد و توسعه خارج شده بود، به مسیر بازگرداند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برای همه جوامع نمی‌شود یک نسخه یکسان پیچید، اما باور همه ما این است که هرچه بیشتر از نیرو‌های جوان‌تر، باانرژی‌تر و بانشاط‌تر استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: به عنوان یک عضو از دولت بار‌ها گفته‌ام و بازهم می‌گویم این باور و رویکرد و دیدگاهی که بتوانیم جوان‌گرایی کنیم، انصافاً از جانب آقای روحانی بار‌ها گفته و دیکته شده است و با انتخاب دوست عزیزم آقای جهرمی که از مدیران دهه ۶۰ کشور هستند به عنوان وزیر این موضوع را اثبات کرد.

سلطانی‌فر بیان داشت: خود ما در وزارت ورزش و جوانان انصافاً در طول دو سال گذشته تعداد بسیار زیادی از مدیران کل استان‌ها را از افراد زیر ۴۰ سال انتخاب کردیم و مدیران ستادی نیز از جوانان و خانم‌ها استفاده می‌کنند و بسیاری از رؤسای فدراسیون‌های ما در همین مدت طی فرآیند قانونی به سمت جوان‌گرایی رفته‌اند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: دولت برای تصویب دو وزارتخانه جدید در حوزه مسکن و صنعت و سازمان ملی جوانان اصرار دارند و آقای روحانی تأکید داشتند وزرا به نحوی عمل کنند که بتوانیم این لوایح را در مجلس تصویب کنیم. بنده هم به عنوان وزیر این وزارتخانه باورم این است که اگرچه در مدت دو سال گذشته تلاش ویژه‌ای را برای اینکه امور جوانان را بهتر اداره کنیم و حل شدن مشکلات جوانان را با جدیت بیشتری دنبال کنیم، اما حتماً سازمان ملی جوانان مستقل می‌تواند با جایگاه قانونی بهتر و اقتدار بیشتر، ابزار بیشتر و منافع موفقیت‌های بیشتر داشته باشد.

سلطانی‌فر گفت: قانون مجلس این است که اگر لایحه‌ای در آن رد شد باید ۶ ماه صبر کند. امیدوار هستیم که با یک راه‌حل فراقانونی و یا اذن مقام معظم رهبری و یا راهکار دیگر بتوانیم لایحه را تصویب کنیم.

وی ادامه داد: بر فرض اینکه این پیگیری‌ها را انجام دادیم و لایحه سازمان ملی جوانان تصویب نشد، من خودم از ابزار و سازوکار قانونی استفاده می‌کنم، معاونت جوانان را در قالب یک سازمان مستقل، اما زیر مجموعه وزارتخانه تعبیه کنیم. مانند بسیاری از سازمان‌های دیگر که یک سازمان مستقل هستند، اما رئیس آن با حفظ سمت معاون وزیر مربوطه هم هست. مجدداً تلاش ما این است که راه‌حل قانونی پیدا کنیم تا بتوانیم تأسیس وزارتخانه‌های جدید و سازمان ملی جوانان حاصل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها