نمی‌خواهیم سوئیس شویم ما را از افغانستان بدتر نکنید

کد خبر: 852280

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: تاریخ فراموش نکرده آمریکا با قذافی چه کرد و لیبی را به چه ورطه‌ای انداخت.

نمی‌خواهیم سوئیس شویم ما را از افغانستان بدتر نکنید

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم محلات در مجلس گفت: تاریخ فراموش نکرده آمریکا با قذافی چه کرد و لیبی را به چه ورطه‌ای انداخت.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای‌اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) خانه ملت با انتقاد از عملکرد مجلس به عنوان اصلی‌ترین نهاد نظارتی در کشور گفت: پاسداشت امور مجلس چند پیش فرض دارد. نخست اطلاع سریع و به موقع از حوادث و رخداد‌ها بنابراین آیا نمایندگان از کم و کیف حوادث به موقع اطلاع پیدا می‌کنند تا اقدام درست و سنجیده را از آن‌ها شاهد باشیم.

وی افزود: به عنوان نمونه در مذاکره با اروپا بسته پیشنهادی در اختیار نمایندگان قرار نگرفته، محتوای بسته چیست؟ چه پیشنهاداتی داده شده، آیا تضمین کتبی گرفته‌اند؟ اگر نگرفته‌اند، نکند دوباره کلاه گشاد برجام بر سر ملت گذاشته شود.

وی با بیان اینکه مجلس در قرارداد‌های نفتی منفعل عمل کرد، گفت: نتیجه این انفعال خروج توتال بدون پرداخت خسارت بود؛ همچنین در برجام هیچ چیز در اختیار نمایندگان قرار نگرفت و دیده شد در برجام به جای سیب و گلابی چه میوه‌ای به بار آورد.

سلیمی با بیان اینکه نمایندگان در پرداخت ارز به افراد خاص، در بی‌خبری قرار داشتند، تصریح کرد: مشاهده شد که رانت ۱۴۰ هزار میلیاردی چه بلایی سر کشور آورد و در چاپ بسته‌های پولی نمایندگان را در جهل نگه داشتند و نتیجه آن افزایش روزانه هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور و ۴ برابر شدن نقدینگی در دولت تدبیر و امید بود.

*ما نمی‌خواهیم سوئیس شویم ما را از افعانستان بدتر نکنید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ما از مسائل روزمره غفلت می‌کنیم و این خسرانی عمیق برای ملت و دولت به همراه دارد که به عنوان نمونه زمانی که قیمت ارز اوج گرفته بهای سکه صرفاً نان مردم عادی را آجر کرده، قیمت مسکن و اجاره بها ستون فقرات مردم را شکسته چرا ما باید به برخی امور غی راهم بپردازیم؛ بنابراین مشکل اسراف زمان یکی از مهمترین اسراف‌ها است که در مجلس صورت می‌گیرد.

وی افزود: آیا می‌دانید قیمت لبنیات، میوه، گوشت، مرغ، لوازم خانگی و سایر ملزومات سر به کجا گذاشته؟ کسانی که می‌خواستند ایران را سوئیس کنند، کشور را به کجا سوق دادند؟ ما نمی‌خواهیم سوئیس شویم ما را به وضع قبل برگردانید و از افعانستان بدتر نکنید.

*چرا افزایش حقوق تا ۲۰ درصد اجرایی نشد؟

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس مصوبه مجلس باید افزایش حقوق تا ۲۰ درصد برای اقشار کم درآمد باشد، چرا در احکام معلمان و برخی کارمندان افزایش کمتر از این مقدار دیده شده است؟ همچنین قرار بود یارانه افراد ثروتمند قطع شود و به یارانه فقرا افزوده شود چرا این مصوبه اجرایی نشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران بدون پیش شرط افزود: آقای ترامپ خواب آشفته می‌بینید، تقاضای مذاکره کرده‌اید، با آن سابقه عهدشکنی این تقاضا از سوی ایشان تعجب برانگیز است؛ کدام عقل، هوش و ذکاوتی اجازه می‌دهد باکسی که به هیچ تعهدی پایبند نیست دوباره مذاکره صورت گیرد. تاریخ فراموش نکرده شما چطور قذافی را در آغوش گرفتید و هنگامی که او را خلع سلاح کردید چه رفتاری با او داشتید و لیبی را به چه ورطه‌ای انداختید.

وی ادامه داد: تاریخ فراموش نکرده است شما چه رفتاری با ژنرال السیسی، یاسر عرفات و ده‌ها سردمدار دیگر که با شما مذاکره کردند، چه کردید؟ چه ساده اند افرادی که گذشته را فراموش کرده و دوباره آدرس غلط می‌دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی گفت: از رئیس‌جمهور درخواست می‌شود که مردم را دنبال نخودسیاه نفرستید. تا چه زمانی باید با کنسرت، ورود بانوان به ورزشگاه، تلگرام بازی و بحث حجاب اجباری و اختیاری و اموری از این دست مردم را به دنبال نخود سیاه فرستاد؛ باید به داد مردم برسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها