وزیر کشور: تقویت مرزها اولویت اصلی دولت است

کد خبر: 852793

وزیر کشور گفت: سیاست اقتصادی دولت تقویت تجارت بوده و تقویت مرزها از اولویت‌های دولت دوازدهم است.

وزیر کشور: تقویت مرزها اولویت اصلی دولت است

خبرگزاری فارس: وزیر کشور گفت: سیاست اقتصادی دولت تقویت تجارت بوده و تقویت مرزها از اولویت‌های دولت دوازدهم است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در بازدید از مرز سرو و نشست با سران عشایر و روحانیون منطقه اظهار کرد: اشتغال پایدار مرزنشینان مهمترین هدف دولت است و تلاش می‌شود از طریق اجرای طرح‌های اقتصادی، کشاورزی و خدماتی به نتیجه دلخواه برسد.

وی تصریح کرد: هیچ گونه محدودیتی چه از لحاظ تعداد طرح و چه از لحاظ مبلغ طرح وجود ندارد و بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات هستند.

وزیر کشور همچنین با تاکید بر توسعه تجارت مرزی گفت: در شرایط کنونی که بحث تحریم‌ها رو در پیش قرار دارد، استان‌های مرزی باید با احساس مسئولیت بیشتر برای افزایش مبادلات مرزی با کشورهای همسایه اقدام کنند که بزودی سیاست های جدید به آنها ابلاغ خواهد شد.

رحمانی‌فضلی فعالیت در مناطق مرزی را یک فرصت برای اقتصاد کشور تلقی کرد و افزود: مناطق مرزی کشورها به دلیل قرار داشتن در دورترین نقطه از مرکز و محصور شدن در تقسیم‌بندی‌های سیاسی و عدم تعاملات آزاد با مناطق مجاور معمولاً توسعه نیافته‌ترین و عقب مانده‌ترین بخش‌های کشور هستند، در چنین شرایطی گسترش بازارچه‌های مرزی با اعطای امتیاز تجارت و مشارکت فعال مرزنشینان در مبادلات منطقه‌ای، فرصت کسب درآمد و رونق کسب و کار را در اختیار ایشان قرار داده و می‌تواند به بهبود وضعیت رفاهی مناطق مرزی کمک کند.

وی با بیان اینکه در آیین‌نامه‌های جدید برای واردات و صادرات کالا صرفا بحث امتیازات در نظر گرفته نشده است گفت: اقدامات اقتصادی در مرزها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت خواهند شد و مقرر شده هر چه زودتر مناطق ویژه اقتصادی در مناطق مرزی عملیاتی شود که می‌توان تحقق این موارد را از مزیت‌های آیین‌نامه‌های جدید خواند.

وزیر کشور تصریح کرد: تصمیمات مطلوبی در حوزه توسعه زیرساخت ها در مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی برای و پایانه‌های مرزی گرفته شده است.

رحمانی‌فضلی همچنین درباره رفع مشکلات مرز سرو گفت: در جلسه مشترکی با مدیران ارشد استان، مسئولان محلی و سران عشایر به نتایج خوبی دست یافتیم و به زودی از طریق وزارت کشور و استانداری آذربایجان غربی اقدامات مناسبی در خصوص سرعت در اجرای پروژه پایانه مسافری سرو، توسعه بازارچه مرزی، رفع مشکلات گمرکی و رفت وآمدهای مرزی مرزنشینان اقدامات مهمی صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بازارچه‌های مرزی که در پایانه‌های مواصلاتی کشور با کشورهای همسایه تشکیل شده و یکی از درگاه‌های تجاری کشور و ابزاری برای توسعه تجارت منطقه‌ای است.

به گزارش فارس، آذربایجان غربی ۹۶۸ کیلومتر مرز مشترک با ۳ کشور دارد که مهمترین فرصت‌های اقتصادی برای توسعه را در شمال غرب کشور در خود جای داده است. پایانه مرزی سرو هم یکی از 5 پایانه مرزی مهم استان است که در 45 کیلومتری ارومیه قرار گرفته و یکی از 3 پایانه مرزی با ترکیه است.

انتهای پیام/ن

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها