امیرعبداللهیان: آمریکا باید دست از حمایت داعش بردارد

کد خبر: 858438

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در دیدار با سفیر روسیه در تهران گفت: تروریست‌ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت و آمریکا باید دست از حمایت داعش بردارد.

امیرعبداللهیان: آمریکا باید دست از حمایت داعش بردارد

خانه ملت: لوان جارگاریان سفیر روسیه در تهران یکشنبه ۲۱ مرداد ۹۷ با دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تأکید بر دیدگاه‌های مشترک دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین المللی، گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود سد نفوذ ناپذیری در مقابله با تحریم‌ها و رفتار غیر سازنده آمریکا باشند.

وی با محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود در حمله به اتوبوس دانش آموزان یمنی، افزود: از ابتدای تاکید کردم بحران یمن راه حل نظامی ندارد و باید میز مذاکره سیاسی و صندوق رأی، آینده و سرنوشت این کشور را تعیین کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بین الملل با اشاره به دستاورد‌های میدانی سوریه حضور نیرو‌های نظامی آمریکا و تداوم حملات نظامی آمریکا علیه شهروندان سوریه را اقدامی تحریک آمیز خواند و افزود: تروریست‌ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت و آمریکا باید دست از حمایت داعش بردارد.

امیرعبداللهیان روند همکاری‌های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی در کشور را رضایت بخش خواند و تأکید کرد: روسای پارلمان‌های دو کشور بطور منظم با هم دیدار می‌کنند.

الوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در ابتدای این دیدار گفت: خوشبختانه روابط سیاسی و پارلمانی تهران و مسکو رو به رشد است و ما این همکاری‌ها را توسعه خواهیم داد.

وی روند مبارزه با تروریسم در سوریه را خوب ارزیابی کرد و حضور نیرو‌های نظامی خارجی که بدون مجوز دولت سوریه در این کشور حضور دارند را عامل پیچیده‌تر شدن اوضاع خواند.

سفیر روسیه در تهران با اشاره به مذاکرات آمریکا و کره شمالی و ضمن حمایت از روند مذاکره سیاسی، رفتار آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند.

جاگاریان در پایان بر اهمیت پیگیری توققات کمیسیون عالی پارلمانی در کشور تأکید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها