سئوال محجوب درباره حوادث مکرر در پالایشگاه‌ها

کد خبر: 861368

نماینده مردم تهران در مجلس در جریان سؤال خود از وزیر نفت گفت: اگر در حوزه ایمنی مشکل قوانین و مقررات وجود دارد چرا وزارت نفت در این باره لایحه نمی‌دهد.

سئوال محجوب درباره حوادث مکرر در پالایشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: علیرضا محجوب در جریان سؤال خود از وزیر نفت در نشست علنی امروز مجلس (دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷) گفت: موضوع ایمنی موضوعی نیست که ما به راحتی از کنار آن بگذریم و یکی از پراهمیت‌ترین سوالات درباره همین است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در باب قوانین و مقرراتی که باید مجلس به هنگام واگذاری وضع می‌کرده به وزارت نفت اختیار ویژه‌ای داده نشده و آقای وزیر نفت می‌گوید اگر هم اتفاقی رخ می‌دهد مجلس در آن شریک است، چون مدعی است که قوانین و مقررات به اندازه کافی وضع نشده و اگر هم شده درباره واگذاری پتروشیمی‌ها و یا دیگر واگذاری‌ها تامین ایمنی، سلامتی و جان و مال مردم را نمی‌کند و ما اگر انگشت اتهام را به طرف خودمان بگیریم و بگوییم ما یکی از بخش‌هایی هستیم که در این باره کوتاهی کردیم و اگر کمیسیون انرژی اولین توجه خود را به این موضوع یعنی تقویت ایمنی، مقررات ایمنی و حفاظت از جان و مال کارگران جلب کند درخواست درست و متین است.

وی افزود: سؤال ما این است که اگر تکالیف در بحث ایمنی قانون لازم داشته چرا وزارت نفت اقدام به تهیه لایحه نکرده، مگر الان موضوعی مهمتر از این موضوع وجود دارد؟

محجوب خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حوادث را تقریر کنیم متوسط حوادث ما در هر سال ۱۹۵ هزار حادثه است و این در حالی است که بر اساس استاندارد‌های جهانی که ۱۷ درصد میزان این حوادث را آنهم در سطح کلان متاثر از صنعت نفت و گاز می‌داند؟ تعداد حوادث در هر سال ۳۰ و اندی هزار حادثه است. سؤال من از آقای وزیر این است که این حوادث در کجا به ثبت می‌رسد؟ نویسندگان مقالات علمی مهمترین اشکالی که وارد دانستند این است که هیچ نوع اطلاعات مکتوب و قابل دسترسی از حوادث وجود ندارد.

ادامه دارد..

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها