برخورد با مفساد اقتصادی یعنی «ّب. ع»‌ها برای مردم کامل شود

کد خبر: 862761

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی از سوی نهاد‌های قضایی اظهار داشت: قطعاً دشمن در تحریم‌ها با استفاده از برخی از عناصر داخلی به دنبال تأثیرگذاری بیشتر تحریم‌ها است.

برخورد با مفساد اقتصادی یعنی «ّب. ع»‌ها برای مردم کامل شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر برخورد با مفاسد اقتصادی از سوی قوه قضاییه معتقد است که برخورد با این مفساد یعنی «ّب. ع»‌ها برای مردم کامل شود.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی از سوی نهاد‌های قضایی اظهار داشت: قطعاً دشمن در تحریم‌ها با استفاده از برخی از عناصر داخلی به دنبال تأثیرگذاری بیشتر تحریم‌ها است.

وی در همین رابطه به کتاب هنر تحریم‌ها نوشته ریچارد نفیو اشاره و تصریح کرد: در این کتاب به خوبی اذعان شده که تحریم‌ها در صورتی تأثیرگذار خواهد بود که از پیاده نظام داخلی بهره ببریم. همچنین در بخشی از این کتاب می‌خوانیم که در شرایط تحریم باید ذخایر ارزی مورد تحریم را به تاراج برده و در تنگنا قرار داد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی‌ها در داخل دقیقاً در پازل دشمن بازی می‌کنند و مماشات با این دسته به ضرر ملت خواهد بود.

به اعتقاد این نماینده مجلس دو گروه در کشور به دنبال برخورد سهل‌آمیز با مفسدان اقتصادی هستند؛ نخست افرادی که هم اکنون در بخشی از شاخه‌های قدرت قرار دارند و مفسدان اقتصادی اسپانسر آن‌ها بوده‌اند و با شعار‌های ظاهراً جذاب به دنبال فراری دادن مفسدان اقتصادی هستند.

سلیمی ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند با بگیر و ببند فساد اقتصادی درست نمی‌شود، آقایان با نگیر و نبند، بعضی از همین مفسدان را بر مقدرات کشور حاکم کرده و خون مردم را در شیشه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه مستقل است، خاطرنشان کرد: باید اجازه داد قوه قضائیه در زمینه برخورد با مفاسد اقتصادی با فراغ بال عمل کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید برای همه مردم ایران مشخص شود که چه کسی نرخ ارز را بالا و پایین می‌کند. کسانی که اجازه نمی‌دهند جعبه جادویی فساد باز شده و قفل آن شکسته شود از این می‌ترسند که دست خودشان و افراد نزدیک به خودشان رو شود. آن‌هایی را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

سلیمی با تأکید بر اینکه قوه قضائیه باید با مفاسد اقتصادی با اقتدار برخورد کند، اضافه کرد: مردم از «ب. ع»‌ها و چنین اسم‌های مخفف خسته شده‌اند. باید اسامی افرادی که در روز روشن اموال مردم را به تاراج می‌برند کامل و دقیق برده شود.

«چرا باید برخی از مسئولانی که آلوده به فساد شده‌اند پس از به پایان رسیدن مسئولیت آن‌ها مورد بازخواست و محاکمه قرار بگیرند، هرچند که ما از همین اقدام نیز تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم، اما باید با این نوع از مسئولان در زمان مسئولیت برخورد شده و برکنار شوند.»

به گفته وی برخی از افراد نزدیک به مسئولان ارشد متهم به فساد اقتصادی هستند، بنابراین قوه قضائیه باید ورود و تعیین تکلیف کند. چرا مماشات صورت می‌گیرد؟ آیا با مردم عادی و کوچه بازار هم این‌گونه برخورد می‌شود؟

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در مورد تلاطم‌های بازار مسکن نیز گفت: قانون اساسی صراحتاً اعلام کرده که دولت مسئول فراهم کردن مسکن مردم است، الان با سیاست‌هایی که در مقوله مسکن دنبال شده تخلف واجب و آشکار در مسکن رخ داده است.

سلیمی تأکید دارد که دولت باید در تلاطم‌های ایجاد شده در مقوله مسکن به صراحت از مردم عذرخواهی کند و در پی جبران بربیاید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها