چینی ها جایگزین توتال در پارس جنوبی شدند

کد خبر: 862773

سخنگوی هیئت رییسه مجلس، از جایگزینی شرکت چینی به جای توتال برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد.

چینی ها جایگزین توتال در پارس جنوبی شدند

خانه ملت: بهروز نعمتی، با اشاره به خروج توتال از قرارداد توسعه پروژه فاز 11 پارس جنوبی، گفت: چینی ها جایگزین شرکت توتال فرانسوی توتال در این قراداد کنسرسیوم شده اند.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، افزود: قرار نیست با خروج توتال از قراداد، پروژه توسعه فاز 11 پارس جنوبی معطل بماند و سایر اعضای کنسرسیوم فعالیت خود را ادامه می دهند.

تاکید بر ضرورت توسعه میادین مشترک

وی با تاکید بر ضرورت توسعه میادین مشترک، ادامه داد: اصلی ترین موضوعی که در شرایط کنونی باید به آن توجه شود دریافت سهم از میادین مشترک با کشورهای همسایه از جمله قطر و عربستان است که بخش مهمی از میادین نفتی را تشکیل می دهد و باید در این میادین جذب سرمایه گذار صورت گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت نفت باید به استفاده از ظرفیت میادین مشترک بپردازد، یادآور شد: میادین مشترک تجدیدپذیر نیستند و روزگاری ذخایر آنها به پایان خواهد رسید و اگر ایران نتواند سهم خود را از این میادین کسب کند، منابع کشور به هدر رفته است.

ایران در برداشت از میادین مشترک از همسایگان خود عقب است

نعمتی افزود: وزارت نفت از مجموعه های مختلف داخلی و خارجی با پتانسیل مناسب برای فعالیت در میادین نفتی و گازی استفاده می کند، شرکت های با ظرفیت و دارای تکنولوژی می توانند در این میادین سرمایه گذاری کنند.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید سخت کار و تلاش کرد تا برداشت بیشتری از میادین نفت و گاز کشور صورت گیرد، تصریح کرد: ایران در برداشت از میادین مشترک، چه نفت و چه گاز، از همسایگان خود عقب است که باید کار مضاعفی در این ارتباط باید انجام شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها