بهادری : خریداران ۴۰ هزار سکه مالیات نمی‌دهند

کد خبر: 863379

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: آقای کرباسیان! هیچ می‌دانید افرادی که ۴۰ هزار سکه خریدند اصلا مالیات پرداخت نمی‌کنند؟

بهادری : خریداران ۴۰ هزار سکه مالیات نمی‌دهند

خبرگزاری فارس: سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه خانه ملت در جریان بررسی استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی و در موافقت با این استیضاح ضمن گلایه از رئیس‌جمهور اظهار داشت: شان وزارت اقتصاد و دارایی در کابینه به هماهنگ کننده چند اداره تقلیل پیدا کرده است.

وی افزود: به وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان گلوگاه اصلی اقتصاد نگاه می‌کنیم، اما در واقع اینگونه نیست.

بهادری یادآور شد: متاسفانه در وزارت اقتصاد به بحث تخصصی هیچ توجهی نشده است؛ و در واقع ما برای اقتصاد به اندازه فوتبال هم ارزش قائل نیستیم. چرا که برای فوتبال زمانی که احساس می‌کنیم ضعفی مشاهده می‌شود حتی متوسل به مربیان خارجی می‌شویم، اما در حوزه اقتصاد هیچ حرکتی مشاهده نمی‌شود.

وی خطاب به رئیس‌جمهور عنوان کرد: با وصله پینه نمی‌توان کابینه را اداره کرد و در واقع وزارت اقتصاد و دارایی توانایی اداره تیم اقتصادی را ندارد و نمی‌تواند تئوری‌برداری کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین خطاب به کرباسیان گفت: شما چرا پیشنهاد وزارت را پذیرفتید. شما که گفته بودید از اقتصاد کلان سر درنمی‌آورید؟ چرا از ملت عذرخواهی نکردید و چرا استعفا ندادید؟

بهادری بر همین اساس اضافه کرد: آقای کرباسیان! می‌دانید ریشه گرانی و بیکاری در وزارت شماست؟ می‌دانید نقدینگی و گرانی‌های کشور را اگر درست هدایت می‌کردید وضعیت کشور اینگونه نمی‌شد؟ می‌دانستید بانک‌ها با همین عقود یکجانبه در سود تولیدی‌ها شریکند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آقای کرباسیان آیا می‌دانید که همین گمرک شما باعث شده انبوهی تلمبار شده از اموال در انبار‌ها بماند؟ می‌دانید اصناف هم بیچاره شده‌اند؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین با اشاره به خریداران سکه و عدم پرداخت مالیات آن‌ها گفت: آقای کرباسیان! آیا اصلا می‌دانید افرادی که ۴۰ هزار سکه خریده‌اند مالیات نمی‌دهند؟ چند درصد از تولیدکنندگان هم در زندان هستند؟

بهادری در پایان با انتقاد از عدم عدالت م. الیاتی در کشور خاطرنشان کرد: آقای کرباسیان! نه توان اداره تیم اقتصادی را دارید و نه سیاست اداره آن را. وزیر اقتصاد خوبی نیستید؛ لذا ما نمایندگان نباید اجازه دهیم بیشتر از این اقتصاد کشور آسیب ببیند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها