۲۵۴ حزب در کشور وجود دارد

کد خبر: 863721

سخنگوی کمیسیون شورا‌های مجلس با بیان اینکه ۲۵۴ حزب در کشور وجود دارد، گفت: مهلت تطبیق احزاب با قانون تا آبان ۹۷ تمدید شده است.

۲۵۴ حزب در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم و سخنگوی کمیسیون امور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه ما خانم پروانه معافی و قاسم میرزایی دو نفر از اعضای کمیسیون شورا‌ها هستند که در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به عنوان ناظر عضو هستند و در این جلسه گزارشی از عملکرد دو ساله خود در این کمیسیون را ارائه کردند، همچنین آقای سرمست دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در این جلسه حضور داشت و او هم گزارشی را ارائه داد.

وی افزود: در گذشته پنج نفر عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بودند که دو نفر از نمایندگان مجلس، دو نفر از قوه قضاییه و یک نفر نیز از دولت در این کمیسیون با حق رأی حضور داشتند، در اصلاح قانون احزاب، دو نفر از میان دبیران کل احزاب ملی و استانی نیز به اعضای این کمیسیون اضافه شدند که بدون حق رأی در جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب حضور دارند.

سلیمی تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، هر ماه دو جلسه به طور مرتب برگزار می‌کند و در این جلسات مشکل ۶۷ حزب بلاتکلیف حل شده و کار‌های مربوط به ۹۰ تشکل مدنی و صنفی نیز که پرونده داشتند، انجام شده است، همچنین در خصوص تجمعات نیز به دنبال آن هستند که آیین‌نامه‌ای برای آن تنظیم کنند.

وی یادآور شد: گفته شد ۲۵۴ حزب در کشور وجود دارد که باید تا اسفندماه سال ۹۶ خود را با قانون جدید تطبیق می‌دادند که این مهلت تا آبان ماه ۹۷ تمدید شده است، ۱۵۰ حزب نیز پرونده خود را در این مدت تکمیل کردند، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب حدود ۱۷۰ مصوبه داشته که موضوع آن‌ها تأسیس احزاب، صدور مجوز احزاب و کنگره‌ها بوده است.

سخنگوی کمیسیون شورا‌های مجلس در پایان خاطرنشان کرد: احزابی که پرونده خود را تکمیل کنند و خود را با قانون جدید تطبیق دهند، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد در غیر این صورت یارانه‌ای برای آن‌ها در نظر نمی‌گیرند، همچنین در این مدت ۱۵ خانه احزاب در استان‌ها تأسیس شده است، موضوع شناسنامه‌دار کردن احزاب از جمله برنامه‌های کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها