قاضی‌پور: در مراسم ترحیم طالبانی ضدانقلاب هم حضور داشتند

کد خبر: 866146

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: آقای ظریف در مراسمی حاضر شُدید (ترحیم جلال طالبانی) که افرادی از سران ضد انقلاب در آن حضور داشتند، همان افرادی که دستشان به خون مردم ایران و عراق آلوده است.

قاضی‌پور: در مراسم ترحیم طالبانی ضدانقلاب هم حضور داشتند

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: آقای ظریف در مراسمی حاضر شُدید (ترحیم جلال طالبانی) که افرادی از سران ضد انقلاب در آن حضور داشتند، همان افرادی که دستشان به خون مردم ایران و عراق آلوده است.

نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در جلسه سوال از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، گفت: آقای ظریف ملت شما را دوست دارد، ولی بنده به دلیل عشق به شهدا این سوال را مطرح کردم.

وی افزود: چرا از خود عراقی‌ها پیشی گرفتید؟ این اقلیم بیشترین تلاش را برای رفراندوم انجام داد. در جریان به خاکسپاری جلال طالبانی رییس جمهور فقید عراق شما به عنوان نماینده ایران به ایشان در حالی ادای احترام کردید که ایشان در پرچم اقلیم کردستان عراق پیچیده شده بود و این در حالی است که بسیاری از شخصیت‌های حقوقی به دلیل پیچیده شدن ایشان در پرچم اقلیم در مراسم ترحیم طالبانی حضور نداشتند.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: در مراسمی حاضر شدید که افرادی از سران ضد انقلاب در آن حضور داشتند همان افرادی که دستشان به خون مردم ایران و عراق آلوده است. اقلیم کردستان عراق هیچ اقدامی برای برچیده شدن بساط ضدانقلاب نداشته اند. وقتی به مزار شهدای شهرستان‌های کشور می‌روید تعداد زیادی از شهدای مناطق غرب و شمال کشور که توسط ضد انقلاب به شهادت رسیدند به خاک سپرده شده اند. ضدانقلاب با حمایت مالی اقلیم موفق به شهادت رساندن شیرمردان کرد، لر، فارس و ترک شدند. آیا ادای احترام شما کار درستی بود؟

قاضی پور خواستار توضیح ظرفیت درباره سهم ایران در بازار اقتصادی عراق و تاثیر دیپلمات‌های ایرانی در افزایش این سهم شد و افزود: آیا مقایسه سهم ایران از اقتصاد عراق با ترکیه و سایر کشور‌های دیگر انجام داده‌اید؟ تابستان امسال ۱۱ نفر از کرد‌های مریوان توسط اشرار مورد حمایت رهبران اقلیم کرستان به شهادت رسیدند و آنان در این داغ، موثر بودند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: عربستان و اسراییل و حکومت اقلیم در بازسازی گروهک‌های تروریستی از اقدامات اقلیم کردستان است.

قاضی پور خاطرنشان کرد: این اقلیم با پول عربستان و سلاح آمریکایی گروهک‌های ضدانقلاب را با محوریت حزب دموکرات بارزانی‌ها بر ضد جمهوری اسلامی ایران تجهیز می‌کند. سران اقلیم کردستان با سفر به عربستان و آمریکا و اسراییل بر علیه جمهوری اسلامی اقداماتی را در حمایت از گروهک‌های ضدانقلاب انجام داده‌اند. آنان با تجهیز گروهک‌های تروریستی به ویژه حزب پاک رسما بر علیه جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند. صدور کارت اقامت در اقلیم با معرفی نامه گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب انجام می‌شود. خاک اقلیم به مامن گروهک‌های تروریستی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: حمایت برخی مسؤولان برای ایجاد قرارگاه جدید و بی‌توجهی سران اقلیم به امنیت خاک جمهوری اسلامی بر ضد ایران انجام شده است. آقایان با مسلح کردن تیم‌های تروریستی درصدد اعزام گروه‌های تروریستی به ایران از طریق اشنویه بود که با چشم بیدار سربازان این مرز و بوم جلوی این اقدام گرفته شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد: بنده و همکاران پیگیر این ماجرا خواستار جلوگیری از شهید شدن تعداد زیادی از برادران اهل سنتمان در نوار مرزی هستیم چرا که اقلیم با پول دادن به حزب پاک درصدد ایجاد وحشت و ناامنی در اطراف مرز ایران - عراق هستند. از شما می‌خواهم محکم و قوی توطئه‌های این اقلیم را در نطفه خفه کنید.

وی خطاب به پزشکیان گفت: با توجه به مسائل امنیتی و قبول آن توسط وزیر امور خارجه از رای گیری سوالم صرفنظر می‌کنم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها