مرعشی: هیچ وقت با «اعتدال و توسعه» ائتلاف نداشتیم

کد خبر: 866236

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: ما هیچ وقت با اعتدال و توسعه ائتلافی نداشتیم! موضع ما نسبت به کل دولت و شخص روحانی، حمایت همراه با انتقاد بوده است.

مرعشی: هیچ وقت با «اعتدال و توسعه» ائتلاف نداشتیم

خبرگزاری مهر: حزب کارگزاران سازندگی روز چهارشنبه (۷ شهریور) بیانیه‌ای انتقادی نسبت به عملکرد دولت منتشر کرد و در این بیانیه ضمن انتقاد از تیم اقتصادی دولت، از رئیس جمهور خواست تا «محمدباقر نوبخت» را به دلیل عملکرد ضعیفش، از ریاست سازمان برنامه و بودجه کنار بگذارد.

بیانیه انتقادی این حزب، بازتاب‌های زیادی به همراه داشت؛ چند ساعت پس از انتشار این بیانیه، حزب اعتدال و توسعه که نوبخت دبیرکلی آن را به عهده دارد، با انتشار بیانیه‌ای، به مواضع کارگزارانی‌ها نسبت به دولت واکنش نشان دادند.

اعتدال و توسعه با تاکید بر ناتوانی حزب کارگزاران در ارائه نسخه و پیشنهاد مشخص برای برون‌رفت از وضعیت موجود تصریح کرد: «جاخالی‌دادن‌های سیاسی در شرایط و مقاطع حساس که نیازمند ایثار و هزینه‌دادن است، از سوی این حزب امری مسبوق به سابقه است و این نگرانی پس از بیانیه دیروز این حزب بیش از گذشته تقویت شده که کارگزاران قصد دارد مانند برخورد غیرقابل دفاعش با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با موضع‌گیری در برابر دولت اعتدال و رئیس‌جمهوری و بدون پرداخت هزینه، خود را برای سال‌ها و مقاطع بعدی سیاسی همچنان فعال نگه دارد.»

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی امروز (یکشنبه) در گفتگویی با روزنامه «ایران» درباره حواشی اخیر میان کارگزاران و اعتدال و توسعه گفت: بین دو حزب کارگزاران و اعتدال و توسعه هیچ اختلافی وجود ندارد. ما منتقد کارکرد آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه شدیم. ظاهرا برخی دوستان در حزب اعتدال و توسعه کل حزب را معادل آقای نوبخت فرض می‌کنند که به نظر من حرف دقیقی نیست.

وی تصریح کرد: بهتر است که آقای نوبخت از موضع رئیس سازمان برنامه و بودجه به انتقاداتی که وجود دارد، پاسخ دهد. بیانیه ما به معنی انتقاد حزب کارگزاران از تمام حزب اعتدال و توسعه نیست.

مرعشی با بیان اینکه از بیانیه حزب اعتدال و توسعه تعجب کردم اظهار داشت: اگر از آقای نوبخت در موضع رئیس سازمان برنامه و بودجه انتقاد شود، یعنی منتقد حزب ایشان هستیم؟! ما منتقد حزب ایشان نیستیم؛ مطلقاً بیانیه ما ناظر به حزب اعتدال و توسعه نبوده است.

وی درباره تاثیر حواشی اخیر، روی ائتلاف این حزب با اعتدال و توسعه که از سال ۹۲ شکل گرفت، اظهار داشت: ما هیچ وقت با اعتدال و توسعه ائتلافی نداشتیم! ما حامی دکتر روحانی بودیم و هنوز هم ایشان مورد حمایت ما قرار دارند. نسبت به کل دولت و شخص روحانی و همکاران‌شان هم، همیشه موضع ما حمایت همراه با انتقاد بوده و چیز جدیدی هم نیست.

سخنگوی حزب کارگزاران تاکید کرد: اینکه اگر کسی از رئیس جمهوری حمایت کرده، همیشه از مسئولان اجرایی کشور هم حمایت کند، تصور غلطی است. در ضمن ما آمادگی داریم که با هر فردی مناظره کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها