آمریکا با رفتار‌های خود غیرقابل اعتماد بودنش را مجدداً اثبات کرد

کد خبر: 868202

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا گفت:آمریکا با رفتار‌های خلاف قواعد بین‌المللی، غیرقابل اعتماد بودن خود را مجددا اثبات کرد.

آمریکا با رفتار‌های خود غیرقابل اعتماد بودنش را مجدداً اثبات کرد

خانه ملت: کاظم جلالی رئیس و اعضای گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات سیاسی و مسئولان پارلمان اروپا عازم بروکسل شده‌اند با براک رئیس مجلس بلژیک دیدار و گفتگو کردند.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا در این دیدار به گسترش روابط ایران و بلژیک اشاره کرد و گفت: خوشبختانه روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و بلژیک گسترش خوبی داشته و در سال ۲۰۱۷ نیز جهش خوبی در روابط اقتصادی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: البته هنوز فاصله زیادی تا سطح و قابلیت‌های روابط دوکشور وجود دارد و این مهم نیازمند اقدامات بیشتری است.

نایب رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی بر لزوم اقدامات عملی و ملموس کشور‌های اروپایی در خصوص معاهده بین‌المللی برجام تاکید کرد و افزود: در کنار مواضع سیاسی اروپا در دفاع از برجام، این مسئله نیازمند اقدام عملی است و کشور‌های اروپایی باید در این زمینه گام‌هایی جدی بردارند.

جلالی برجام را دستاورد بزرگ اتحادیه اروپا دانست و تاکید کرد: اروپا باید پس از خروج غیرعقلانی آمریکا از این معاهده، برای دفاع از حیثیت خود عزم کرده و با اقدامات عملی و موثر این معاهده را زنده نگاه دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی رفتار جمهوری اسلامی ایران در زمینه برجام را مبتنی بر حکمت برشمرد و تصریح کرد: آمریکا با رفتار‌های خلاف قواعد بین‌المللی، غیرقابل اعتماد بودن خود را مجددا اثبات کرد.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا با اشاره برخی عواملی که در تلاش برای خدشه وارد کردن به روابط ایران و اروپا هستند، افزود: عوامل رژیم صهیونیستی و سعودی در کنار اقدامات به دور از عقل و منطق ترامپ، به دنبال ضربه وارد کردن به روابط جمهوری اسلامی ایران و اروپا هستند.

براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک در این دیدار ضمن قدردانی از حضور هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در بلژیک خطاب به کاظم جلالی و هیات همراه، اظهار داشت: سفرسه سال قبل شما به بلژیک بسیار در روابط دوجانبه موثر بود و من نیز در شهریور ماه سال گذشته سفری به جمهوری اسلامی ایران داشتم و خاطرات بسیاری خوبی از آن سفر به یاد دارم و این دیدار‌ها نقش مثبتی در تقویت مناسبات دو جانبه داشت.

وی افزود: اکنون نیز بسیار خرسندم که از هیاتی مهم و با وزن سیاسی بالایی از جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنم و در خواست می‌کنم که سلام گرم ما را به آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران برسانید.

براک روابط با جمهوری اسلامی ایران را در پارلمان بلژیک بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: ما بار‌ها تقویت همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور ایران و بلژیک را به دولت خود توصیه کرده‌ایم.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک همچنین در خصوص برجام، با اشاره به اینکه اقدام یکجانبه ترامپ در خروج از این معاهده بین‌المللی از سوی این کشور پذیرفته نیست، تصریح کرد: ما خوشحالیم که جمهوری اسلامی ایران در برجام عکس‌العمل احساسی انجام نداد و بسیار منطقی و مبتنی بر اصول رفتار کرد.

وی درباره آثار خروج آمریکا از برجام بر اقتصاد ایران، گفت: خروج آمریکا از برجام مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود خواهد آورد، اما تاکید می‌کنم که اروپا باید این خسارت‌ها را جبران و از لحاظ اقتصادی از جمهوری اسلامی ایران حمایت کند.

براک ادامه داد: ایران مردمانی جوان، با فرهنگ و با تحصیلات بالا دارد و این مردم از دید ما قابل تحسین هستند.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک با تاکید بر اینکه سیاست‌های اروپا مستقل از آمریکا است، اظهار داشت: ما علیرغم دوستی با آمریکا، باید سیاست خارجی مستقل و قوی داشته باشیم.

وی همچنین به ضرورت تداوم همکاری اقتصادی فیمابین دو کشور تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران، بلژیک و اتحادیه اروپا در حوزه اقتصاد به یکدیگر نیاز دارند و باید با یکدیگر کار کنند و این روند همچنان ادامه پیدا کند.

براک به سفر خود به ایران نیز اشاره داشت و افزود: در سفرم به جمهوری اسلامی ایران نه تنها از پتانسیل‌های بالای ایران در حوزه‌های مختلف شگفت زده شدم، بلکه این ظرفیت‌ها را به شرکت‌های بلژیکی نیز منتقل کرده‌ام.

گفتنی است در این دیدار هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از مجلس بلژیک بازدید کردند و رئیس مجلس بلژیک با توجه به اهمیتی که برای سفر هیات ایرانی قائل بود پس از استقبال گرم و صمیمانه، در کل زمان بازدید ۴۵ دقیقه‌ای هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از پارلمان و سنای بلژیک مسئولیت راهنمایی هیات ایرانی را بر عهده گرفت.

شایان ذکر است در این دیدار غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، مهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، سیامک مره صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، زهرا ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دکمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نیز پیمان سعادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، اتحادیه اروپا و آکردیته در لوکزامبورگ، حضور داشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها