آیت الله نوری همدانی: اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها حرام است

کد خبر: 871521

آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با دبیر کل و اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این که باید سوابق و خدمات این تشکل مورد توجه و قدردانی قرار بگیرد، اظهار داشت: دانشجویان متدین از اول با حوزویان دو رکن انقلاب بودند و همیشه حوزه و دانشگاه در کنار هم بوده‌اند.

آیت الله نوری همدانی: اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها حرام است

خبرگزاری تسنیم: یکی از مراجع تقلیدگفت: خیلی از اوقات نیز حرف‌های بزرگان حوزه پخش نمی‌شود به همین جهت مردم فکر می‌کنند که ما مطالبه گر نیستیم؛ به عنوان مثال بار‌ها تأکید کرده‌ایم که اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها حرام است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با دبیر کل و اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این که باید سوابق و خدمات این تشکل مورد توجه و قدردانی قرار بگیرد، اظهار داشت: دانشجویان متدین از اول با حوزویان دو رکن انقلاب بودند و همیشه حوزه و دانشگاه در کنار هم بوده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما نیز توجهی نسبت به جوانان داریم و طرح‌های جوانان انقلابی را دنبال می‌کنیم و از شما که در راه مطالبه گری و احیای علوم اسلامی تلاش می‌کنید قدردانی داریم و ارتباط خود را با حوزه حفظ کنید.

آیت الله نوری‌همدانی در ادامه وحدت حوزه و دانشگاه را امری ضروری و غیر قابل انکار برشمرد و گفت: هرچند همه ما ابتدا طلب کنندگان علم و شاگردان مکتب امام صادق (ع) بودیم همچنانکه بخشی از شاگردان اهل بیت (ع) دانشمندان علوم روز بودند، ولی این نقشه دشمنان بود که ما را از یکدیگر جدا کردند و تلاش کردند که به دانشگاه‌ها چهره غربی بدهند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه قم همیشه در کنار دانشگاه بوده و است و دشمنان اسلام سعی می‌کنند حوزه علمیه و انقلاب را ناکارآمد نشان دهند در حالی که این مسأله درست نیست، خیلی از اوقات نیز حرف‌های بزرگان حوزه پخش نمی‌شود به همین جهت مردم فکر می‌کنند که ما مطالبه گر نیستیم؛ به عنوان مثال بار‌ها تأکید کرده‌ایم که اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها حرام است، ولی یا به گوش مسئولان نمی‌رسد و یا می‌رسد، ولی عمل نمی‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش جوانان در ساخت تمدن اسلامی بیان کرد: باید علوم اسلامی که غربی‌ها از ما به غارت برده‌اند را به جایگاه اصلی خود برگردانیم؛ چراکه علوم اسلامی همگی به دست علمای اسلام از پیامبر گرامی اسلام (ص) تا به امروز ساخته شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها