ساداتی نژاد: FATF به ایران تضمین بدهد

کد خبر: 877440

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: FATF باید حداقل به مدت پنج سال ایران را از لیست سیاه خارج کرده و تضمین بدهد که تبادلات مالی ایران با مشکلی مواجه نخواهد شد.

ساداتی نژاد: FATF به ایران تضمین بدهد

خبرگزاری مهر: عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: FATF باید حداقل به مدت پنج سال ایران را از لیست سیاه خارج کرده و تضمین بدهد که تبادلات مالی ایران با مشکلی مواجه نخواهد شد.

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس، در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور، بااشاره به عملیات موشکی اخیر سپاه اظهارداشت: از صلابت سپاه پاسداران در حمایت از امنیت ملت ایران و ضربه دندان‌شکن موشکی به تروریست ها که ۲۴ نفر از شهروندان اهوازی را به شهادت رساندند، تشکر می کنم.

وی تأکید کرد: پیام این حمله موشکی به حامیان تروریست ها در منطقه به ویژه عربستان و امارات است که اگر دست و پای خود را از ایران جمع نکنند، با قدرت قطع خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهور اظهارداشت: آقای روحانی! امروز روزهای سختی در حوزه معیشت و اقتصاد برای ملت غیرتمند و مقاوم ایران اسلامی است. تنگناهای معیشتی مردم را آزار می دهد، کارگران و اقشار ضعیف جامعه در شرایط سختی به سر می برند. کارگران و کارمندان شهرداری های بسیاری از شهرها در این شرایط حقوق معوق دارند.

ساداتی نژاد افزود: درست است که تحریم شده ایم اما در ۴۰ سال گذشته نیز تحریم بوده ایم، مشکلات فعلی ناشی از عدم مدیریت در داخل است، این کلام خود رئیس جمهور است که نوسانات ارزی در دولت های گذشته را ناشی از عدم تصمیم‌گیری به موقع، عدم شفافیت و عدم مدیریت می‌دانست، چه شده است که امروز خود گرفتار این بی‌تدبیری است.

وی تصریح کرد: عدم اطلاع‌رسانی دولت و نداشتن سخنگو در این شرایط، عدم سرعت در تصمیم‌گیری و اقدام، موجب مشکلات زیادی شده و در برخی از کشورهایی که می توانند در این شرایط کمک‌کننده باشند، سفیر نداریم.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اجرای برخی بخشنامه ها در شرایط خاص کشور موجب تحریم داخلی شده است. باید بروکراسی اداری حذف شود و اختیارات بیشتری به فرمانداران و استانداران داده شود.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و الزامات آن برای کشورمان گفت: از زمانی که وزیر اسبق اقتصاد FATF را پذیرفت ۴۰ بند آن اجرایی شده و فقط یک بند آن که کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم است، باقی مانده است؛ چرا FATF ایران را از لیست سیاه خود خارج نمی کند؟

وی گفت: تجربه برجام نشان داد ما همیشه به تعهدات خود عمل کرده ایم، اما طرف مقابل به ویژه آمریکا به عهدش عمل نمی کند. چه تضمینی وجود دارد که این بار هم این تجربه تاریخی تکرار نشود؟ چه تضمینی وجود دارد و چه کسی حاضر است تضمین بدهد که اگر ما امروز این کنوانسیون را بپذیریم هفته بعد ایران از لیست خاکستری FATF خارج خواهد شد؟ حداقل برای اعتمادسازی ایران را پنج سال از لیست سیاه خارج کنند و جریان مالی را برقرار کنند.

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس ادامه داد: بند ۲ کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، مصداق و مفهوم «تروریسم» را تعریف کرده است و بند ۶ آن اجازه حق تحفظ و شرط را از کشورها می گیرد. این موضوع می تواند موجب تشدید تحریم ها شده و بهانه به دست دشمنان کشور بدهد.

ساداتی نژاد اظهارداشت: تا الان که ما در لیست خاکستری قرار گرفته ایم و از لیست سیاه خارج شده ایم، چه آثاری برای ما داشته است؟ چرا ما هنوز نمی‌توانیم حقوق پرسنل سفارتخانه‌هایمان را حواله کنیم؟ تعلیق صورت گرفته هیچ خاصیتی نداشته، پس چه اعتمادی هست که این بار پذیرش آن برای ما کارگشا باشد؟

وی همچنین با اشاره به بحران ارزی اخیر گفت: آیا جلوگیری از واردات ارز و بستن روزنه های ورود آن عامل نابسامانی بازار ارز نبود؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها