تعیین شرایط سنی برای داوطلبان انتخابات

کد خبر: 878537

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس از تعیین شرایط سنی جدید برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبر داد.

تعیین شرایط سنی برای داوطلبان انتخابات

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت قول داده در روز‌های آینده لایحه قانون جامع انتخابات را به قوه مقننه ارائه کند، اظهار داشت:لایحه قانون جامع انتخابات در وزارت کشور و کارگروه‌های دولت مصوب شده و تنها باید در هیئت دولت تصویب شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های نیز نمایندگان برای اصلاح قانون انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر روستا ارائه کرده‌اند که در حال بررسی آن‌ها در کمیسیون هستیم، افزود: این پیشنهادات بررسی شده و قرار است گزارش این طرح‌ها به صحن علنی پارلمان ارائه شود.

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه در اصلاحاتی که در کمیسیون بر روی قانون انتخابات داشته‌ایم برای کاندیدای هر انتخابات شرایط سنی را قرار داده ایم، ادامه داد:به طور مثال برای انتخابات ریاست جمهوری سن کاندیدا‌ها را بین ۴۰ تا ۷۵ و برای انتخابات مجلس سن داوطلبان را بین ۳۰ تا ۷۰ قرار داده‌ایم.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با اعلام اینکه بر اساس طرح‌های که نمایندگان ارائه کرده‌اند و در کمیسیون مصوب شده بخش‌های تبلیغاتی و هزینه‌ای انتخابات‌ها تغییر کرده است، گفت: در اصلاح قانون کمیسیون‌های نیز برای تبلیغات پیش‌بینی شده است.

کولیوند در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تعریفی از رجل سیاسی در اصلاحاتی که در قانون انجام شده، ذکر شده یا خیر گفت: درباره رجل سیاسی شورای نگهبان نظر می‌دهد و باید جمع‌بندی خود از این موضوع را به مجلس ارائه کند تا در قانون گنجانده شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها