تفاوت در ظاهر و باطن FATF

کد خبر: 879097

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: ظاهر و باطن FATF خیلی متفاوت است و این پیمان باعث نفوذ و تسلط بیگانگان به سیاست‌های بانکی ما می‌شود.

تفاوت در ظاهر و باطن FATF

خبرگزاری مهر: محمد حسین فرهنگی ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص FATF ابراز داشت: در ظاهر FATF باعث مبارزه با پولشویی و عدم حمایت از تروریسم است، ولی در باطن باعث تسلط مالی کشور‌های بیگانه در امور اقتصادی و بانکی کشورمان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فردا بحث FATF درمجلس بررسی می‌شود، ادامه داد: FATF اثرات منفی به دنبال دارد و باید در این خصوص بادقت نظر بیشتری عمل کرده و هوشیار باشیم.

فرهنگی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات FATF مبارزه مالی با تروریسم است، گفت: آن‌ها حزب الله لبنان، فلسطین، مبارزان علیه داعش در سوریه را تروریست اعلام می‌کنند که ما این موضوعات را قبول نداریم.

وی ادامه داد: مبارزه با پولشویی یکی دیگر از موضوعات این پیمان مالی است که ما نیز آن را قبول داریم، ولی بدون شک این پیمان باعث تسلط بیگانگان و دشمنان بر سیاست‌های مالی ما می‌شود.

وی همچنین گفت: FATF سلطه بیگانگان را بر نظام بانکی ایران تحمیل می‌کند و برنامه FATF در موازات برجام است و زیر بار زور نمی‌رویم. آمریکا خودش در برجام بدعهدی کرد و خارج شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها