تذکر کتبی و شفاهی به وزارت نفت در خصوص به‌کارگیری نیروی غیربومی

کد خبر: 880019

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: در خصوص به‌کارگیری نیروی غیر بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان تذکر کتبی و شفاهی به وزارت نفت داده شد.

تذکر کتبی و شفاهی به وزارت نفت در خصوص به‌کارگیری نیروی غیربومی

خبرگزاری فارس:جلیل مختار ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال آبادان با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در برنامه ششم ماده ۴۷ قانون ششم توسعه شهری مصوب گردید اولویت به استخدام با بیکاران و شرکت‌های اشتغال بومی باشد.

وی گفت: طبق قانون کلیه دستگاهای اجرایی وزارتخانه نفت و نیرو مکلف هستند در طول پروژه برنامه ششم در شرایط برابر به پیمانکاران بومی در قراردادها اولویت بکارگیری نیروهای بومی استان بر دولت و دستگاهای دولتی و مجلس نظارت کند و سرانجام اجرای این ماده که به احکام قانونی می انجامد.

نماینده مردم آبادان با اشاره به این که پروژه فاز ۲ بعد از ۸ سال تاخیر اجرایی شد بیان کرد: و به عنوان نمایندگان و خادمان مردم فرصت شغلی و فضای اشتغال جوانان باید فراهم شود جلسات متعددی ایجاد شد با توجه به راه اندازی پالایشگاه فاز ۲ آبادان به عنوان پروژه خیلی مهم در سطح کلان ملی اولین جلسه در سال ۹۵ برگزار شد.

وی گفت: به منظور نظارت کمیته تخصصی اشتغال وب سایتی طراحی کرد و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با مجری فاز ۲ راه‌اندازی شد و با توجه به صحبت‌های اعضای کمیسیون تعداد زیادی از افراد نام‌نویسی کردند که پیش کدملی‌شان یکی از شهرهای آبادان اروندکنار خرمشهر یا دو سال آخر تحصیلیشان و یا یکی از والدینشان کد ملی آبادان داشته تا به عنوان بومی شناخته شوند.

مختار عنوان کرد: از طریق گزینش و آزمون فرا سازمان تاکنون 23 هزار و 790 نفر در این سایت ثبت نام کردند که هفت هزار و 815 نفر متخصص مورد نیاز است. 828 نفر نیز توسط اداره کار معرفی شدند. در خصوص بکارگیری نیروی غیر بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان تذکر کتبی و شفاهی به وزارت نفت داده شد.

وی گفت: از طریق استعلام خدمت و اعلام آمارها عدم اجرای ماده 47 توسط فاز دو مطرح شد که مجری این طرح موضوع را تکذیب و آمارها را رد کرد. در کمیسیون اجتماعی مصوب شد که در آبادان حضور پیدا کنند و صحت و سقم اسناد را بررسی کنند.

نماینده مردم آبادان اظهار کرد: توسط تامین اجتماعی نظام مهندسی، بخش کارفرمایان و بعضی مطالبه گران اشتغال که جمع‌بندی‌هایی در این زمینه داشتند گزارشی ارائه شد.

مدیر تامین اجتماعی آبادان نیز در این جلسه از شناسایی هزار و 800 نفر بیمه شده توسط 28 شرکت در فاز 2 پالایشگاه آبادان خبر داد: بر اساس لیست بیمه که شرکت پالایشگاه فاز 2 تنها 340 نفر از این افراد بومی آبادان و خرمشهر هستند. اختلاف آماری در تامین اجتماعی و اداره کار وجود دارد و طبق آمار اداره کار از ابتدای طرح شرکت دو هزار و 800 نیرو جذب کرده است که مشخصات هزار نفر نیروی شاغل در فاز 2 پالایشگاه آبادان هنوز به بیمه تامین اجتماعی اعلام نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها