مقیمی: حساب تولید کنندگان خادم از سودجویان جداست

کد خبر: 884593

استاندار تهران در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با گرانفروشان و محتکران باید طبق قانون برخورد جدی شود، اما در این راه لازم است کسانی که تولید کننده و دلسوز واقعی هستند و در عرصه اقتصادی تولید داخلی، خادم اند، از سودجویان و کسانی با دیگر برچسب‌ها جدا شوند.

مقیمی: حساب تولید کنندگان خادم از سودجویان جداست

خبرگزاری فارس: استاندار تهران در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با گرانفروشان و محتکران باید طبق قانون برخورد جدی شود، اما در این راه لازم است کسانی که تولید کننده و دلسوز واقعی هستند و در عرصه اقتصادی تولید داخلی، خادم اند، از سودجویان و کسانی با دیگر برچسب‌ها جدا شوند.

محمدحسین مقیمی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تودیع پور احمد نژاد، دبیر سابق کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معارفه محمدی دبیر جدید کمیسیون گفت: در حال حاضر شرایط بازار کالا، ارز، توزیع، واردات و صادرات کالا‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده است و جابجایی مدیران طبیعی، و رویکرد‌ها براساس شرایط فعلی بازار است.

وی با اشاره به التهاب اخیر بازار و کمبود برخی کالا‌ها افزود: برخی کالا‌ها مثل گذشته تولید می‌شد، اما با کمبود در بازار مواجه بودیم و هرچند این التهاب فرو نشست که لازم است دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به وظایف خود در این بخش به نحو شایسته‌تر عمل کنند.

استاندار تهران، به شرایط خاص بین المللی و فشار‌های اقتصادی از خارج اشاره کرد و گفت: باید از حدود اختیارات خود در مدیریت داخلی حداکثر استفاده شود و اظهار نظر‌ها باید منطبق بر شرایط بازار باشد.

مقیمی تصریح کرد: ساماندهی بازار در موضوع قاچاق کالا و ارز باید در اولویت باشد، اما نباید در این مسیر دچار اشتباه شویم و انبار‌های کوچک را به نام احتکار شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: برخی تولیدات کارخانه‌ها از جمله تولیدات خودروسازی و فولاد برای نگهداری کالا‌های خود نیازمند فضای گسترده‌ای هستند و پس از بررسی تاریخ ورود، خروج، ترخیص از گمرک و مسیر عرضه در بازار باید کالایی به عنوان احتکار شده شناسایی شود.

مقیمی عنوان کرد: با اجرای سیاست‌های جدید ارزی از فروردین ماه امسال برخی سودجویان بلافاصله خودروی ۱۴۰ میلیون تومانی را ۴۰۰ میلیون تومان در بازار عرضه کردند، آنجا باید برخورد محکمی می‌شد.

استاندار تهران در پایان با تاکید بر ضرورت تعامل دستگاه‌ها با اتاق اصناف افزود: با گرانفروشان و محتکران باید طبق قانون برخورد جدی شود، اما در این راه لازم است کسانی که تولید کننده و دلسوز واقعی هستند و در عرصه اقتصادی تولید داخلی، خادم هستند، از سودجویان و کسانی با دیگر برچسب‌ها جدا شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها