واکنش نقوی‌حسینی به بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا

کد خبر: 886217

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران نباید به یک لانه جاسوسی جدید در ایران تبدیل شود.

واکنش نقوی‌حسینی به  بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا

باشگاه خبرنگاران جوان:عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران نباید به یک لانه جاسوسی جدید در ایران تبدیل شود.

سید حسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به بازگشایی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران، گفت: ما با ایجاد سازمان‌ها و با مراکز بین‌المللی در کشورمان مشکلی نداریم و گاهی اوقات تاسیس چنین دفاتری می‌تواند به ارتباط مستقیم‌تر ما با سایر کشور‌ها کمک کند.

وی افزود: متاسفانه تاسیس چنین دفاتری در کشورمان سابقه خوبی ندارد و ملت ایران از این موضوع نگران هستند که به بهانه تاسیس دفتر اروپا، مداخلات سیاسی در امور داخلی صورت گرفته و گزارش‌هایی علیه کشورمان تهیه شود.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: ما از اتحادیه اروپا تا به حال ضمانت یا رفتاری که حسن نیت آن‌ها را نشان دهد، ندیده ایم، به عبارت دیگر با تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران عملا هر سفیر یا وزیر امورخارجه اروپایی که بخواهد به کشورمان سفر کند عملا قصد دخالت در امور داخلی را خواهد داشت که این مسئله در برنامه پروتکل ما قرار ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که بازگشایی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران می‌تواند در دور زدن تحریم‌ها چاره ساز باشد، بیان کرد: اصلا چنین مسئله‌ای امکان ندارد، چراکه این امر برخلاف مقرارت دفتر اتحادیه اروپا است و قطعا این دفتر قصد دارد همچون CFT به اطلاعات مالی و اقتصادی ما اشراف پیدا کند نه اینکه به ما کمک کند تا بتوانیم تحریمی را دور بزنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران فقط به تواند به تعمیق روابط اقتصادی ما با اتحادیه اروپا بیانجامد، البته به شرط آنکه تضمین‌هایی را دریافت کنیم که قرار نیست این دفتر به یک لانه جاسوسی جدید در ایران تبدیل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها