پی گیری مجلس درباره وضعیت دیپلمات بازداشتی در اروپا

کد خبر: 887356

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنان پیگیر حل موضوع دیپلمات ایران در اروپا از سوی وزارت امور خارجه است و نسبت به آن بی تفاوت نیست.

پی گیری مجلس درباره وضعیت دیپلمات بازداشتی در اروپا

خبرگزاری مهر: عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنان پیگیر حل موضوع دیپلمات ایران در اروپا از سوی وزارت امور خارجه است و نسبت به آن بی تفاوت نیست.

محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به وضعیت اسدالله اسدی دیپلمات دستگیر شده کشورمان در اروپا که در حدود ۱۲۰ روز از بازداشت وی می‌گذرد، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنان پیگیر حل این مسئله از سوی وزارت امور خارجه است. این موضوع مربوط به امنیت ملی و همچنین حقوق شهروندی دیپلمات‌های کشورمان است و قطعا نسبت به آن بی تفاوت نخواهیم بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه این مسئله از طریق گروه‌های دوستی پارلمانی هم پیگیری می‌شود، اظهارداشت: حداقل سالی یک بار ما با پارلمان اروپا در بروکسل گفتگو‌های انتقادی داریم که همواره ضرورت حل چنین مسائلی در آنجا مطرح می‌شود.

جمالی خاطرنشان کرد: همچنین اخیرا اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با ۲۸ سفیر اتحادیه اروپا جلسه داشتند که در آن جلسات هم بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی دیپلمات‌های ایرانی تأکید و حل مشکلات آنان به این سفرا گوشزد شد.

جمالی گفت: هفته گذشته وزیر امور خارجه برای پاسخ به سؤالات جمعی از نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافت و یکی از موضوعاتی که در آن جلسه مطرح شد، ضرورت حل مشکلات دیپلمات‌های کشورمان در اروپا بود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان در این باره از وزارت خارجه مطالبه‌گری کرده اند، یادآور شد: آقای ظریف در آن جلسه توضیحاتی ارائه داد مبنی بر اینکه اقدامات مناسبی برای آزادی این دیپلمات انجام شده است و اشاره‌ای هم به این اقدامات کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: ظریف صراحتا اعلام کرد که وزارت امور خارجه، اسدالله اسدی را فراموش نکرده است و از مجاری قانونی و دیپلماتیک این موضوع را پیگیری می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها