انتقاد پورمختار از مسکوت ماندن یک طرح تفحص از مجلس

کد خبر: 887678

نماینده مردم کبودرآهنگ از مسکوت ماندن بررسی یک طرح تحقیق و تفحص در مجلس از سوی هیئت رئیسه انتقاد کرد.

انتقاد پورمختار از مسکوت ماندن یک طرح تفحص از مجلس

خبرگزاری تسنیم: محمدعلی پورمختار، نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از سفر‌های خارجی نمایندگان سال گذشته با ۶ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است، گفت: متأسفانه تاکنون این طرح به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده و در دستورکار مجلس قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه طراحان این طرح در مورد برخی سفر‌های خارجی نمایندگان انتقاد دارند، افزود: طراحان معتقدند این طرح حتما باید در مجلس بررسی و هزینه سفر‌های خارجی نمایندگان شفاف شود.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس ضمن انتقاد از هیئت رئیسه پارلمان برای مسکوت و معطل گذاشتن این طرح تفحص، اظهار داشت: براساس پیگیری‌های بنده، هیئت رئیسه دلیل خاصی برای معطل گذاشتن این تفحص مطرح نمی‌کنند.

پورمختار با تأکید بر اینکه هیئت رئیسه قوه مقننه هیچ توجیهی برای عدم ارجاع این طرح تفحص به کمیسیون مربوطه و در دستورکار قرار دادن آن در صحن علنی مجلس مطرح نمی‌کند، افزود: مباحثی مطرح می‌شود که طراحان از این تفحص منصرف شده که به هیچ وجه چنین چیزی صحت نداشته و بنده به جد پیگیر این تفحص هستم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه قرار است در این تفحص سفر‌های خارجی نمایندگان دوره نهم و دهم پارلمان ارزیابی شود، تصریح کرد: دستیابی به آمار سفر نمایندگان، دست‌آورد‌های سفر‌ها، ضرورت، تعداد این سفرها، دلایل و میزان هزینه‌های این سفر‌ها برای مجلس، کشور از جمله محور‌های این طرح تفحص است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها