آمریکا در اعمال تحریم‌های ضد ایرانی تنهاست

کد خبر: 888489

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خریداران سنتی و اروپایی‌ها با تحریم‌ها ضدایرانی آمریکا همراهی نمی‌کنند، گفت: صادرات نفت خام ایران در دوران تحریم‌ها به صفر نمی‌رسد.

آمریکا در اعمال تحریم‌های ضد ایرانی تنهاست

خبرگزاری مهر: به نقل از وزارت نفت، فریدون حسنوند، با اشاره به این‌که تحریم از نظر ایران، ۱۳ آبان‌ماه آغاز نمی‌شود، بلکه در سال‌ها و ماه‌های گذشته با شدت وجود داشته است، گفت: این بار تحریم‌ها اجماع جهانی را به دنبال نخواهد داشت و کشور‌های هم‌پیمان ایران، خریداران سنتی و کشور‌های اروپایی در این تحریم آمریکا را همراهی نمی‌کنند و آمریکا تنهاست.

وی افزود: ایران برنامه‌ها و بسته‌های خود را برای تشدید تحریم در نظر گرفته و در عمل اثبات می‌شود که بازنده تحریم کسی جز آمریکا نخواهد بود. بدون شک تحریم فشار اقتصادی بر ملت آمریکا را تشدید می‌کند و شکست سیاست‌های ترامپ را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسان قیمت نفت تصریح کرد: برودت هوا و سرمای پیش‌رو در اروپا و آمریکا و مشکلاتی که در تولید و عرضه نفت برای عربستان و برخی کشور‌ها ایجاد شده در ماه‌های آینده قیمت جهانی نفت را افزایش خواهد داد.

حسنوند، عامل افزایش قیمت نفت را سیاست‌های نادرست رئیس‌جمهوری امریکا دانست و عنوان کرد: ترامپ با تحریم‌های ظالمانه به کشور‌های مختلف و ملت خود فشار اقتصادی وارد کرده است. در شرایط کنونی هیچ راهی جز این‌که تحریم‌ها برداشته شود وجود ندارد و اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک نیز نمی‌توانند کمبود نفت را در بازار جهانی جبران کنند.

وی نتیجه تحریم‌های آمریکا را معکوس دانست و گفت: اگر در اثر تحریم، فروش نفت ایران کاهش یابد در پی افزایش قیمت نفت، شاهد افزایش درآمد‌های ارزی خواهیم بود

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها