اکرمی: رویه آمریکا در عرصه جهانی قلدری و زورگویی است.

کد خبر: 893191

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تشریح رویه ۴۰ ساله آمریکا در عرصه بین‌الملل گفت: رویه آمریکا در عرصه بین‌المللی قلدری و زورگویی است.

اکرمی: رویه آمریکا در عرصه جهانی قلدری و زورگویی است.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات ضدایرانی آمریکا در بازگشت تحریم‌ها گفت: آمریکا در طول این ۴۰ سال و حتی از زمان تصویب لایحه کاپیتولاسیون، به دنبال این بود که ایران و مسئولان ایرانی کاملا در چنگ و اختیارتش باشد و ایران را یکی از ایالت‌های خود بداند.

وی با بیان اینکه رویه آمریکا در عرصه بین‌المللی قلدری است، خاطرنشان کرد: آمریکا نمی‌خواهد کسی در برابر خواسته‌های او حرفی بزند و اظهارات مقامات آمریکایی تنها بر مبنای زور است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: اگر کسی بخواهد در برابر آن‌ها قدعلم کند، به اسم حقوق بشر، جهان سوم، اتهام‌های مختلفی به او می‌زنند و این رویه‌ای است که آمریکا در طی ۴۰ سال با زورگویی به پیش برده است.

حجت‌الاسلام اکرمی تصریح کرد: آنان جنگ را ۸ سال به ما تحریم کردند، اما با ما کنار نمی‌آیند برای اینکه بر خلاف خواسته‌هایشان عمل می‌کنیم، ولی با محمد بن سلمان کنار می‌آیند برای اینکه باب میل آن‌ها رفتار می‌کند علیرغم اینکه عربستان اقدامات بسیاری را مرتکب شده و خاشقجی را کشته ودر اسید سوزانده است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ادعا‌های اخیر پمپئو مبنی بر یک توافق جدید با ایران اظهار کرد:خیر، ما یک برجام بیشتر نداشتیم و آن هم مربوط به انرژی هسته‌ای بود و هرچه غیر از آن دروغ است و هیچ کدام از پنج کشور هم آن را قبول ندارند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات اخیرش ادعایی مبنی بر «توافق جدید» و به راه افتادن دور جدیدی از مذاکرات با موضوعات هسته‌ای و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران داشت که این اظهارات با واکنش مقامات لشکری و کشوری روبرو و آن را محکوم کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها