افزایش دفاتر وزارت خارجه در مراکز استان‌ها

کد خبر: 895992

معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه با تقویت دفاتر نمایندگی خود در مراکز استان‌های کشور از جمله اصفهان در راستای توسعه تعاملات بین‌المللی و دیپلماسی شهری در کنار مسؤولان شهری مشارکت فعال خواهد داشت.

افزایش دفاتر وزارت خارجه در مراکز استان‌ها

خبرگزاری فارس: محمدتقی صابری شام پنجشنبه در آئین گشایش روز اصفهان اظهار کرد: هنر اصفهان گواه خلاقیت اصفهان است، اصفهان دارای ابعاد مختلف اقتصادی از جمله صنعت و کشاورزی دارای ظرفیت‌های بشماری است و قطب مهم هنر، صنعت، گردشگری است.

معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه افزود: اصفهان با داشتن یک‌سوم صنایع‌دستی ثبت شده مشهور به شهر صنایع‌دستی در جهان است، اصفهان در ۳ دوره مهم تاریخی پایتخت کشور بوده است همواره نقش‌آفرین بوده است؛ در نهضت مشروطه، پیشتازی در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس فرزندان خود را فدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت روز اصفهان و برگزاری رویداد‌های فرهنگی برای معرفی چنین موضوع ارزشمندی برای شناساندن خلاقیت‌های انباشته بشری در این محدوده جغرافیایی نشان‌دهنده همزیستی ادیان الهی نویدبخش افق‌های روشن در این راستا است.

صابری عنوان کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه مسؤولان بسترسازی برای ایجاد محیطی مناسب برای تداوم این خلاقیت‌ها است، در جهان امروز شهر‌های خلاق می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند؛ توسعه دیپلماسی شهری می‌تواند بین مردمان کشور‌ها مودت ایجاد کند، تعاملات می‌تواند تقویت شود و تأثیرات مثبتی در روابط دولت‌ها خواهد داشت که در جهت تقویت صلح و دوستی است.

معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه اذعان داشت: وزارت امور خارجه با تقویت دفاتر نمایندگی خود در مراکز استان‌های کشور از جمله اصفهان در راستای توسعه تعاملات بین‌المللی و دیپلماسی شهری در کنار مسؤولان شهری مشارکت فعال خواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها