انتقاد نماینده مجلس: یک کالا در کشور به چند قیمت فروخته می‌شود

کد خبر: 897156

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا نظارتی بر گرانی‌های لجام‌گسیخته وجود ندارد، یک کالا به چند قیمت فروخته می‌شود و اگر انبار‌هایی کشف می‌شود چرا کالا‌های آن عرضه نمی‌شود و اگر عرضه هم می‌کنند در بازار برای مردم محسوس نیست.

انتقاد نماینده مجلس: یک کالا در کشور به چند قیمت فروخته می‌شود

خبرگزاری فارس: ذبیح نیکفر در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه ۶ آذر ۹۷)، گفت: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در حالی به پایان خود نزدیک می‌شود که مواضع استکبار جهانی در برابر نظام جمهوری اسلامی همچنان خصمانه است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رؤسای جمهورشان در برابر نظام اسلامی اعتنایی ندارند چه کسی رئیس جمهور و از چه جناحی باشد بلکه به دنبال امتیازگیری و سلطه و به بیان دیگر در پی خشکاندن ریشه ملت ایران هستند که البته رهبر معظم انقلاب فرمودند: این آرزو را به گور خواهند برد.

وی افزود: برجام و گفتگو‌های بی‌فرجام و نتایج امروز آن بیانگر این واقعیت است که آنان با ما روابط خصمانه دارند. دولت تدبیر و امید و یا هر دولت دیگری که در آینده بر سر کار خواهد آمد لازم است به تأکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه داشته باشد که می‌فرمایند مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی است، اما دریغ از توجه به دستورات و فرمایشات ایشان.

نیکفر خاطرنشان کرد: دولت برای وضعیت معیشتی مردم به ویژه کارمندان، کارگران و حاشیه‌نشینان، بازنشستگان و روستاییان که در فراهم آوردن حداقل‌های نیاز روزانه خود مستأصل شده‌اند، چه اقدامی را صورت داده است و یا چه برنامه‌ای برای آینده این وضعیت دارد. چرا کنترل و نظارت بر گرانی‌های لجام‌گسیخته وجود ندارد. در شهر‌ها یک کالا به چند قیمت فروخته می‌شود و اگر انبار‌هایی هم کشف می‌شود چرا کالا‌های آن عرضه نمی‌شود و اگر عرضه می‌کنند در بازار برای مردم محسوس نیست.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های غلطی که دولت در کنترل بازار دارد و عدم نظارت به عرضه خودرو به ویژه زیر ۵ درصد قیمت بازار شما را متوجه ارتباط خودروسازان با دلالان نمی‌کند؟ که برای عرضه خودرو‌های بی‌کیفیت با قیمت‌های کذایی هیچ نظارتی وجود ندارد.

وی افزود: در میدان نبرد سرداران و فرماندهان جبهه نبرد نباید اشتباه کنند اگر کوچک‌ترین اشتباهی را مرتکب شوند خسارت‌ها سنگین و جبران‌ناپذیر خواهد بود. کسانی که خطای عمد را مرتکب شده‌اند و در میدان اقتصادی مشکلاتی را پدید آورده‌اند باید محاکمه صحرایی شوند. چطور شد در میدان نبرد اقتصادی افرادی که با دشمنان هم‌صدا شدند و به علت سیاست‌های غلط دلار را تا مرز ۲۰ هزار تومان سوق دادند. فقط دو نفر اخلال‌گر اقتصادی اعدام شد، مردم انتظار دارند افرادی که سفره‌های آنان را کمرنگ کرده‌اند محاکمه و مجازات شوند.

نیکفر خاطرنشان کرد: تجربه ۴۰ سال اخیر اثبات کرد که چاره حل مشکلات اقتصادی کشور روی آوردن به اقتصاد مقاومتی است که با رویکرد جهادی انعطاف‌پذیر، فرصت‌ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا است. بر این اساس چرا واردات بی رویه محصولات کشاورزی به ویژه چای و برنج که تضعیف تولیدات داخلی را دارد چرا انجام می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در سال ۹۷ برنج با ارز مبادله‌ای وارد و با ارز آزاد عرضه شد، کشاورزان را به فلاکت انداخت و بعد از انقلاب اسلامی رهبر انقلاب استفاده از کالای ایرانی به ویژه دستگاه اجرایی را باطل السحره دشمن نامیدند، اما مسئولین اجرایی یک کشور در این سحر گرفتار شده‌اند و حاضر به استفاده از چای ایرانی نیستند.

وی افزود: در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان هنوز عده‌ای امید به ادامه حضور دارند و با سوءتعبیر از ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری صدور حکم آنان انجام نمی‌شود. اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در کلاس‌های درس هیأت علمی هستند نه در کرسی ریاست و مدیریت خارج از دانشگاه‌ها.

نیکفر در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آن‌ها شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها