گزارش تفریغ بودجه ۹۵ بررسی شد

کد خبر: 898935

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیته بررسی کننده گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، توضیحاتی ارائه داد و مقرر شد گزارش به منظور ملاحظه نمایندگان و قرائت از تریبون صحن علنی ارائه شود.

گزارش تفریغ بودجه ۹۵ بررسی شد

خبرگزاری فارس: محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامیدر تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص نهایی کردن گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵، بررسی اعتبارات دیوان محاسبات و رسیدگی به مشکلات سندیکای پیمانکاران برگزار شد.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، کمیته بررسی کننده گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، توضیحاتی ارائه داد و مقرر شد گزارش به منظور ملاحظه نمایندگان و قرائت از تریبون صحن علنی ارائه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین درخصوص افزایش بودجه دیوان محاسبات، بدلیل تقویت ساختار‌ها و بکارگیری نیروی انسانی جدید درسال ۱۳۹۸، تبادل نظر و تصمیم گرفته شد با توجه به تقدیم لایحه بودجه سال آینده توسط دولت در اواخر هفته جاری، این ملاحظات هنگام بررسی لایحه بودجه درمجلس، لحاظ شود.

وی عنوان کرد: در ادامه جلسه، نمایندگانی از طرف سندیکای پیمانکاران به طرح مشکلات شان از جمله بیان علل اصلی رکود در کشور بدلیل عدم انجام بالای ۶۰ درصد از پروژه‌های اساسی دانستند و طولانی شدن سیر صدور مجوزها، جایگزینی اوراق مشارکت به جای اعتبارات برای مواعید چندساله که نقد کردن آن‌ها منجر به پرداخت حدود ۵۰ درصد دیسکانت می‌شود و با توجه به تعدیل‌های موردنظر سازمان برنامه و بودجه که حدود سی درصد از حجم اعتبارات را کاهش می‌دهد؛ خواستار مساعدت‌های قانونی برای تقویت اعتبارات عمرانی شدند و معافیت حقوق و عوارض گمرکی برای نوسازی ناوگان ماشین آلات پیمانکاران و روانسازی تخصیص ارز و .. را درخواست کردند.

این عضو کمیسیون بوذجه مجلس همچنین تصریح کرد: مسئولان سازمان برنامه و بودجه نیز به اقدامات حمایتی از پیمانکاران در هر دو بخش قرارداد‌های ریالی فاقد تعدیل و همچنین قرارداد‌های مشمول تعدیل اشاره کردند و گفتند در موضوع محاسبه شاخص موقت سه ماهه تعدیل ها، ریسک تغییرات قیمت را می‌پوشاند. همچنین در موضوع خرید‌های ارزی ما به التفاوت ارز نیمایی در نظر گرفته می‌شود.

پایان خاطرنشان کرد: در پایان مقررشد پیگیری‌های موثرتری از طرف کمیسیون برنامه و بودجه در تعامل با سندیکای پیمانکاری و سازمان برنامه و بودجه به عمل اید تا با رفع موانع موجود، هم پروژه‌ها از سرعت عمل بیشتری برخوردار شود و هم جامعه پیمانکاری از این مخمصه رها گردد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها