روایت امیرحسنخانی از جزئیات نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰

کد خبر: 899672

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: وزیر اقتصاد با بیان اینکه ما در گمرک به دنبال دقت، سرعت و سلامت هستیم عنوان کرد که تجهیز گمرک و افزایش ایکس‌ری‌ها اولویت اصلی ما برای این سازمان است.

روایت امیرحسنخانی از جزئیات نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: در جلسه امروز موضوع گمرک و گزارش کمیسیون در این باره با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و گمرک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پیش از این هیأتی از کمیسیون فرهنگی بازدیدی از گمرکات جنوب کشور به عمل آورده بود که گزارش آن را امروز به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: در گزارش کمیسیون آمده بود که با وجود اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا مبنی بر قاچاق ۱۲ میلیارد دلار کالا از گمرکات آمار کالا‌های قاچاق شده از گمرک از این مقدار بیشتر است. از سوی دیگر در مواردی در اظهارنامه‌ها نام کالایی که ثبت می‌شود آن کالا وارد کشور می‌شود و کالای وارد شده با کالای ثبت شده در اظهارنامه متفاوت است.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد:‌در این جلسه فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد عنوان کرد که ما در گمرک به دنبال سرعت، دقت و سلامت هستیم و این شعار ما در بحث گمرک است و از سوی دیگر اولویت اصلی ما تجهیز گمرک و افزایش ایکس‌ری‌های است.

وی افزود: دژپسند عنوان کرد درخواستی را از رئیس‌جمهور برای تجهیز گمرک داشته‌اند و بنا شده در بودجه ۹۸ توجه خاصی به این موضوع صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: در این جلسه هم وزیر اقتصاد و هم اعضای کمیسیون بر این نکته تأکید داشتند که اکثریت نیرو‌های گمرک نیرو‌های فعالی هستند و اشتباه و خطا‌های تعدادی از افراد را نباید به پای همه اعضاء نوشت.

امیرحسنخانی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد تا گمرک طی ۱۰ روز آینده به صورت مکتوب پاسخ سوالات اعضای کمیسیون در نشست امروز را بدهد و همچنین کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برنامه‌های گمرک را پیگیری و رصد کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها