مهدوی کنی گفت سفارت آمریکا غصبی است در آن نماز نخوانید

کد خبر: 901707

وقتی تسخیر سفارت آمریکا انجام شد، آقای خوئینی‌ها از آن حمایت کرد، ولی آقای مهدوی‌کنی مخالفت کرد و گفت: نماز خواندن در اینجا، چون مکان غصبی است حرام است. می‌گفت: ما می‌توانستیم با آمریکا قطع رابطه کنیم و آن را استکبار بدانیم، ولی تسخیر سفارت آمریکا کار درستی نبود. حالا جریان راست الان شده چپ آن موقع و چپ این موقع شده راست آن موقع.

مهدوی کنی گفت سفارت آمریکا غصبی است در آن نماز نخوانید

سرویس سیاسی فردا: محمد قوچانی در بخشی از گفتگوی خود با فارس گفت:‌ آقای محمدجواد لاریجانی که عضو جریان راست آن موقع بوده، صحبت از این می‌کند که باید مذاکره کنیم. آن موقع جواد لاریجانی این حرف‌ها را می‌زد. حمله‌ای که از جانب جناح چپ به ایشان می‌شده... بگذارید بالاتر از آن را بگویم. وقتی تسخیر سفارت آمریکا انجام شد، آقای خوئینی‌ها از آن حمایت کرد، ولی آقای مهدوی‌کنی مخالفت کرد و گفت: نماز خواندن در اینجا، چون مکان غصبی است حرام است. می‌گفت: ما می‌توانستیم با آمریکا قطع رابطه کنیم و آن را استکبار بدانیم، ولی تسخیر سفارت آمریکا کار درستی نبود. حالا جریان راست الان شده چپ آن موقع و چپ این موقع شده راست آن موقع.

وقتی دانشجو شدم همراه بچه‌های تحکیم وحدت در سال ۷۳ یا ۷۴ از جلوی دانشگاه تهران با تحکیم وحدت راهپیمایی می‌کردیم و به سمت وزارت اقتصاد حرکت می‌کردیم. به آقای نوربخش به خاطر استقراض و رابطه با آمریکا انتقاد می‌کردیم و جلوی سفارت آمریکا پرچم آمریکا را آتش می‌زدیم. من البته دانشجوی دانشگاه آزاد بودم و عضو تحکیم وحدت نبودم، ولی سمپات مجاهدین انقلاب بودم. حتی کار به جایی رسید که نظام یک مراسم رسمی برگزار می‌کرد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در آن آقای روحانی و جنتی صحبت می‌کردند، جناح چپ مراسم جداگانه برگزار می‌کرد و در آن آقای خوئینی‌ها و هادی خامنه‌ای و غفاری صحبت می‌کردند. همان موقع خود نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت وقت به این نتیجه رسید که پرچم آمریکا را به آتش نکشد و بعد الان موضع عوض شده است. همه جریان‌ها عوض می‌شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها