علوی: همسایگان مستقیم علیه امنیت کشور ما وارد عمل شده‌اند

کد خبر: 904155

وزیر اطلاعات گفت: سرویس‌های امنیتی کشور‌های همسایه و حتی کشور‌های دوردست مستقیم علیه امنیت کشور ما وارد عمل شده‌اند.

علوی: همسایگان مستقیم علیه امنیت کشور ما وارد عمل شده‌اند

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سؤال جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مورد اقدامات این وزارتخانه برای مبارزه با تروریسم، خاطرنشان کرد: من از آقای محبی‌نیا تشکر می‌کنم که با سؤال عالمانه خودشان فرصتی برای طرحی از بخش کارکرد فعالیت‌های نرم‌افزاری وزارت اطلاعات را مهیا کرده است.

وی ادامه داد: گزارشی که نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح کردند بیشتر جنبه گزارش آنچه در کمیسیون اتفاق افتاده بود، اما فکر می‌کنم برای بیان بهتر مسائل آقای محبی‌نیا سؤال را مطرح کنند تا ابعاد موضوع مشخص شود و من در خدمت شما عزیزان سؤال ایشان را پاسخ دهم.

علوی خاطرنشان کرد: بخشی از سخنان آقای محبی‌نیا سؤال نبود بلکه دغدغه‌های خودمان بود، سؤال ایشان در کمیسیون ناظر به مسأله امنیت بود و مسائل دیگر را کمتر دربرمی‌گرفت، اما بیانات امروز ایشان مقداری فراتر از سؤالات کمیسیون بود.

وی بیان داشت: عزیزان استحضار دارند که شرایط امنیتی ما امروز متفاوت با سال‌های گذشته است. امروز با شرایطی مواجه هستیم که سرویس‌های امنیتی کشور‌های همسایه و حتی کشور‌های دوردست مستقیم علیه امنیت کشور ما وارد عمل شده‌اند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: از جریان‌های تروریستی با تمام وجود به صورت نقدی، کالایی و آموزشی حمایت تمام عیار می‌کند ما سال‌هایی را پشت‌سر می‌گذاریم که یکی از حامیان تروریست‌ها یعنی داعش دولت خودخوانده تشکیل داده بود و تروریست‌ها در حوزه این دولت خودخوانده از مراکز آموزشی مجهز مربوط به ارتش‌های عراق و سوریه بهره‌مند بودند و در آنجا آموزش می‌دیدند. تروریست‌ها به انبار‌های عظیم سلاح‌های ارتش سوریه و عراق دست پیدا کرده بودند و مهمات آن‌ها در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: امروز هم اگر داعش زمین را از دست داده، اما اسلحه را از دست نداده و سلاح را زمین نگذاشته است. پشتیبانی لجستیکی از گروه‌های تروریستی توسط سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های همسایه با تمام معنا ادامه دارد. شرایطی را فراهم کردند که اگر قبلاً تیم‌های تروریستی در جنوب شرق، شمال‌غرب یا جنوب غرب کشور با یک پیکان وانت و چند اسلحه کلاشینکف وارد می‌شدند امروز با ماشین‌های نو شاسی بلند و تیزرو و موتور‌های قوی با اسلحه‌های تیربار فشنگ‌های بسیار زیاد و یا حتی توپ‌های ۲۳ میلی‌متری ضدهوایی وارد مرز‌های ما می‌شوند و تعرض می‌کنند.

علوی تصریح کرد: قبلاً آموزش‌ها در حد آموزش‌های ابتدایی چریکی و نظامی می‌دیدند، اما الان اضافه بر این آموزش‌ها، آموزش‌های اطلاعاتی می‌بینند که چگونه تماس‌ها، ارتباطات و رفت‌وآمد‌های خودشان را بتوانند از دید عوامل اطلاعاتی پنهان کنند. ما با چنین شرایط متفاوتی الان مواجه شدیم، شرایطی که مستقیماً سرویس رژیم صهیونیستی با تمام توانش وارد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها