نوری‌همدانی: دشمن به دنبال جدایی حوزه و دانشگاه است

کد خبر: 904183

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اتحاد و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این دشمن بود که حوزه و دانشگاه را از هم جدا کرد درحالی‌که این دو باید با همدیگر اتحاد داشته و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

نوری‌همدانی: دشمن به دنبال جدایی حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار ائمه جماعات شهرستان ملارد، با تأکید بر اتحاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این دشمن بود که حوزه و دانشگاه را از هم جدا کرد درحالی‌که این دو باید با همدیگر اتحاد داشته و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) ابراز کرد: ما هر چه داریم از برکات وجودی آن حضرت و در جوار آن حضرت بوده است.

وی با قرائت آیه ۱۰۴ سوره آل‌عمران و با بیان اهمیت کادرسازی در اسلام گفت: بنا به فرمایشات حضرت علی (ع) مسلمانان طبقات مختلفی را در اسلام تشکیل داده‌اند برای آن‌که هر طبقه وظایف خاصی را انجام دهد، یک امت و جمعیتی لازم است در اسلام وجود داشته باشد که نقش آن‌ها دعوت مردم به خیر و سعادت است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان چند اصل برای موفق‌تر عمل کردن کادر سازی ابراز کرد: تفقه در دین و خودسازی نخستین اصل بوده که ابتدا باید خودمان با دین آشنا باشیم و سپس در ساختن جامعه گام برداریم و احکام دین را به‌درستی برای دیگران تبیین کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با تقسیم علم فقه به ده قسم گفت: معارف فقهی مربوط به اعتقادات که علم کلام را تشکیل می‌دهد، اولین قسم بوده، سپس معارف عبادی، معارف اخلاقی، معارف اقتصادی، معارف مدنی، معارف فرهنگی و توجه به علوم، معارف علوم سیاسی، معارف حکومتی، معارف قضایی و معارف جهادی از دیگر اقسام علم فقه هستند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام بنیان‌گذار حکومتی جهانی است، خاطرنشان کرد: در جامعه بایستی حکومتی مقتدر داشته باشیم که احکام اسلامی را ترسیم و برای جهانیان تبیین کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم دومین اصل موفق عمل کردن کادرسازی را خدمت به مردم دانست و گفت: طلاب علوم دینی نباید درس و بحث و مباحثه را ترک کنند و باید در این زمینه اهتمام جدی داشت.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر نخعی گفت: این نامه منشوری برای اداره مملکت بوده و نامه‌ای کامل‌تر از آن برای حکومت‌داری نیست، در این نامه آمده مالک بداند مردم ستون دین بوده وباید خدمت گذار مردم بود.

وی تصریح کرد: شما باید در کنار مردم و مردم در کنار شما باشند، علمای بزرگ همین‌گونه بوده‌اند و مشکلات مردم را علما برطرف می‌کردند و از آن‌ها دور نبودند، بنابراین هرقدر که با مردم ارتباط بیشتر داشته باشیم مردم نیز ما را جزو خود خواهند دانست.

مرجع تقلید شیعیان سومین اصل موفق‌تر عمل کردن در کادر سازی را وحدت و اتحاد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) فرموده‌اند در هر شهری و نقطه مسکونی باید سه قدرت وجود داشته باشد، وجود فقیه و عالم، وجود طبیب بصیر و وجود حاکم و مدیری خیراندیش سه قدرتی هستند که باید در هر شهر و نقطه مسکونی وجود داشته باشند.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی با تأکید بر اتحاد حوزه و دانشگاه گفت: این دشمن بود که حوزه و دانشگاه را از هم جدا کرد درحالی‌که این دو باید با همدیگر اتحاد داشته و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تدریجاً بر تمام جریان‌ها غالب خواهد شد، تصریح کرد: هیچ تردیدی نداریم که این اتفاق خواهد افتاد و این انقلاب زمینه‌ساز قیام حضرت مهدی (عج) خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها