نوباوه: رعایت قانون بیشتر از همه بر نمایندگان واجب است

کد خبر: 904712

نماینده سابق تهران در مجلس با اشاره به رفتار دور از شأن یکی از نماینده‌های مجلس با کارمند گمرک گفت: رعایت قانون بر همه واجب است، مخصوصاً نمایندگان مجلس که وظیفه قطعی‌شان حراست از قانون است.

نوباوه: رعایت قانون بیشتر از همه بر نمایندگان واجب است

خبرگزاری فارس: بیژن نوباوه، نماینده سابق تهران در مجلس با اشاره به رفتار دور از شأن یکی از نماینده‌های مجلس با کارمند گمرک گفت: رعایت قانون بر همه واجب است، مخصوصاً نمایندگان مجلس که وظیفه قطعی‌شان حراست از قانون است. اگر برخورد خارج از قانون توسط این نماینده صورت گرفته و وی چیزی را خواسته که قانونی نبوده یا رفتار غیرقانونی انجام داده، نباید بین او و دیگران فرق گذاشت؛ چه نماینده مجلس و چه دیگران، همه مؤظفه به رعایت قانون هستند.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود مأمور گمرک نیز برخورد شخصی با نماینده مزبور داشته است، اظهار داشت: اگر این موضوع درست است، باید گفت: مأمورد گمرک هم به عنوان کارمند دولت باید به قانون مراجعه می‌کرد. آنچه بر همه ما واجب است رعایت قانون است؛ چه توسط نماینده مجلس چه کارمند دولت.

نماینده سابق تهران با بیان اینکه وظیفه ما در هر شرایطی برخورد اخلاقی با اتفاقات است، خاطرنشان کرد:در قانون جزایی ما، برای توهین یا تخلف، جزای مشخص در نظر گرفته شده است و افراد به جای برخورد شخصی باید به قانون مراجعه کنند. وقتی از محدوده قانون خارج می‌شویم تخلفات عادی می‌شود.

نوباوه افزود: نقدی که به نماینده مورد نظر دارم این است که اگر چنانچه ادعای وی درست است و با او برخوردی شده است، او باید به قانون رجوع می‌کرد.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه آنچه در این باره شنیدم تأثربرانگیز بود، خاطرنشان کرد: در دوران نمایندگی بار‌ها برخی مسائل را می‌دیدیم، امّا همیشه سعی می‌کردیم به هیچ وجه از اعتبار نمایندگی استفاده نکنم، چون می‌دانستم در هر شرایط محکوم هستم؛ چرا که می‌گویند نماینده مجلس این کار را کرده، حتی اگر حق هم به جانب من بود.

نوباوه افزود: بهتر بود نماینده محترم سکوت می‌کرد و برخورد قانونی می‌کرد؛ در هر صورت، هر دو این افراد خارج از محدوده قانونی با هم صحبت کردند و این درست نبود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها