لایحه شفافیت در نظام اداری تقدیم مجلس می‌شود

کد خبر: 905066

معاون رئیس جمهور گفت: لایحه شفافیت در نظام اداری طی روز‌های آینده تقدیم مجلس می‌شود.

لایحه شفافیت در نظام اداری تقدیم مجلس می‌شود

خبرگزاری مهر: جمشید انصاری ظهر امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان در تبریز گفت: رسانه‌ها باید تلاش کنند مردم را با حقوق شهروندی بیشتر آشنا کنند و مطالبه گری مردم در این خصوص مفید است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید مطالبه کنند و مسئولان نیز پاسخگو باشند، ادامه داد: همچنین باید مردم را قانع کنیم که حقوق شهروندی را رعایت کنند. در طرف مقابل نیز باید میدان برای اعمال نظارت مردم به دستگاه‌های اجرایی باید فراهم شود.

رئیس سازمان امور استخدامی کشور همچنین با اشاره به اینکه انجام همه این وظایف رابطه مستقیمی با رعایت حقوق شهروندی دارد، افزود: بسیاری از مردم ما با حقوق شهروندی خود آشنا نیستند.

انصاری در همین خصوص ادامه داد: مردم با دریافت کوچک‌ترین حقوق خود در ادارات بسیار منت کشی و التماس می‌کنند، به طوری که در بسیاری از ادارات حقوق قانونی مردم به آن‌ها فروخته می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه آموزش کارکنان و توجیه مدیران و مسوولان از حقوق شهروندی باید در دستور کار مدیران باشد، گفت: کارگزاران دولت با تکالیف و وظایف اداری خود در مورد حقوق شهروندی آشنایی ندارند.

رئیس سازمان امور استخدامی کشور ابراز داشت: قوه قضاییه در بحث رعایت حقوق شهروندی مسوولیت ویژه‌ای دارد و به بهانه تامین امنیت نباید آزادی‌های مشروع مردم را نادیده گرفت.

وی سپس افزود: دولت و بخش خصوصی نیز هر کدام وظایفی دارند و مهمترین وظیفه دولت استقرار حاکمیت ملی و تامین امنیت است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها