سلیمی: «اشعری‌گری سیاسی» بزرگترین فتنه است

کد خبر: 905671

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس با برشمردن اعتقاد به جبر سیاسی و بدعت دانستن سوال، پرسش و انتقاد به عنوان دو ویژگی «اشعریون سیاسی» گفت که اشعری گری سیاسی بزرگترین فتنه امروز و دیروز است.

سلیمی: «اشعری‌گری سیاسی» بزرگترین فتنه است

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ما گرفتار یک نوع اشعری گری سیاسی در امور کشور هستیم. اشعریون فکری - اعتقادی دو ویژگی دارند؛ اولی اعتقاد به جبر و دوم بدعت دانستن سوال و پرسش.

وی در تفسیر ویژگی اول اظهار کرد: این اشعریون خود را در مقابل قدرت‌های بزرگ بی‌اختیار می‌دانند و قائل به جبر سیاسی هستند؛ لذا تمام مسیر‌ها را در وابستگی به غرب جستجو می‌کنند. برخی از اینان دو خانه دارند. خانه اصلی در غرب و یک کلبه کوچک در ایران.

وی در توضیح «اشعریون سیاسی» ادامه داد: فرزندان و خویشاوندان اشعریون در غرب سرا گزیده‌اند. آن‌ها در داخل کشور مسئول بوده و حاضر به ترک صندلی مدیریت نیستند. جبهه سیاسی بر تار و پود آن‌ها مسلط شده است و جز سازش و تسلیم هیچ مسیر دیگری برای اداره کشور پیشنهاد نمی‌کند. چون جبری هستند و اعتقاد دارند که ما نمی‌توانیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس «اشعری گری سیاسی» را بزرگترین فتنه امروز و دیروز کشور خواند و عنوان کرد: این اشعریون قیافه روشنفکری و آزادی خواهی نیز می‌گیرند، اما فیگور آن‌ها با عمق اندیشه‌شان ۱۸۰ درجه متناقض است. آن‌ها صدای آزادی سر داده، اما برای توسعه و رشد و شکوفایی کشور همگان را پای منافع غرب ذبح می‌کنند.

وی با اشاره به آشوب‌های اخیر فرانسه در مورد اعتقاد این افراد در مورد آشوب‌های غربی گفت: آن‌ها می‌گویند فرانسه مهد آزادی است؛ لذا لب فروبسته و ذره‌ای انتقاد نمی‌کنند، اما اگر در شرق عده‌ای اعتراض داشته باشند فورا به میدان آمده مرثیه می‌سرایند و موی می‌افشانند که بیا و ببین!

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در تفسیر ویژگی دوم این افراد گفت: اشعریون انتقاد به اصول پذیرفته شده غرب را بر نمی‌تابند. انتقاد به خود را به شدت هجو کرده و در پاسخ به سوال هیاهو راه می‌اندازند. اگر از این افراد سوال شود که نتیجه برجام چه شد؟ با قیافه حق به جانب می‌گویند قرار بود اوضاع بدتر شود ما شق القمر کردیم و اجازه بدتر شدن اوضاع را ندادیم. اگر از آنان بپرسید که قرار بود آنچنان رونقی ایجاد شود که مردم به یارانه نیازی نداشته باشند فوری می‌گویند؛ هیس! کار ما درست است قضا و قدر ما را به این ورطه انداخته است. اگر از آنان پرسیده شود که چرا حقوق کارگران بر اساس تورم افزایش پیدا نکرده است، پاسخ می‌شنویم: سکوت! آرامش را به هم نزنید.

نماینده مردم محلات و دلیجان در پایان گفت: توتال در فرانسه و آمریکا به دلیل پرداخت رشوه محاکمه می‌شود. ما FATF را برای شفافیت تصویب کردیم. لطفا بر اساس FATF بگویید که در ایران چه کسی رشوه گرفت؟ ۳۰ میلیون دلار یا ۶۰ میلیون دلار. آیا حاضرید بر اساس FATF و شفاف سازی بگویید چه کسی این رشوه را گرفته است. چرا او را محاکمه نمی‌کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها