بررسی روابط اقتصادی ایران با سوریه و عراق در کمیسیون امنیت ملی

کد خبر: 908264

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با عراق و سوریه در نشست این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی روابط اقتصادی ایران با سوریه و عراق در کمیسیون امنیت ملی

خبرگزاری تسنیم: علی نجفی‌خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،با اشاره به نشست عصر امروز (یکشنبه، ۹ دی) گفت: در این نشست روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با عراق و سوریه با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، مدیران و مسئولین سایر دستگاه‌های ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت روابط اقتصادی ایران با دو کشور مذکور و ظرفیت‌ها، مسائل و موانع از سوی نمایندگان دستگاه‌های مختلف ارائه شد. روند رو به رشد روابط ایران با این کشور‌ها و اهمیت توسعه بیش از پیش مناسبات اقتصادی فیمابین در حوزه‌های مختلف، اهمیت روابط اقتصادی دو طرفه، حمایت بیشتر از صدور خدمات فنی و مهندسی، تمهیدات حقوقی برای توسعه روابط اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تسریع در اتمام شبکه‌های زیرساختی، به‌ویژه در روابط با عراق، تشویق هر چه بیشتر بخش خصوصی برای کمک به افزایش صادرات غیرنفتی، افزایش حجم مبادلات تجاری، افزایش هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی و مراجع مرزی، آمادگی کمیسیون امنیت ملی مجلس برای کمک به توسعه روابط اقتصادی با این کشورها؛ اعم موارد مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها