رسولی: اصلاح طلبان برنامه‌ای برای ائتلاف با حزب اعتدال و توسعه ندارد

کد خبر: 912039

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان هیچگونه برنامه‌ای برای دعوت از نمایندگان حزب اعتدال و توسعه به منظور ائتلاف در انتخابات سال آینده مجلس ندارد.

رسولی: اصلاح طلبان برنامه‌ای برای ائتلاف با حزب اعتدال و توسعه ندارد

خبرگزاری تسنیم: حسن رسولی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به اظهارات اخیر محمود واعظی مبنی بر عدم ائتلاف با اصلاح طلبان تندرو در انتخابات ۹۲ و ۹۶ اظهار داشت: اینکه آقای واعظی بار‌ها تکرار کرده است که ائتلافی با اصلاح‌طلبان نکرده اند از این جهت درست است که ائتلاف معمولا بین دو جریان سیاسی هم‌وزن با مشخص کردن شرط و شروط خاص صورت می‌گیرد.

وی افزود: تیم آقای روحانی چه در سال ۹۲ و چه سال ۹۶ از نظر ظرفیت تشکیلاتی آنچنان وزنه‌ای نداشته است که اساسا بحث ائتلاف آن‌ها با جریان اصلاحات مطرح شود.

رسولی گفت: نمی‌دانم چرا علی‌رغم عدم پذیرشی که این نوع رویکرد‌ها در جامعه دارد، آقای واعظی و برخی دیگر از دوستان حزب اعتدال و توسعه در تلاش‌اند تا با قلب واقعیت، دلیل پیروزی آقای روحانی در ۹۲ و ۹۶ را ظرفیت رای‌آوری حزب اعتدال و توسعه و شخص آقای روحانی معرفی کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه جریان اصلاحات در سال‌های ۹۲ و ۹۶ بدون لحاظ طبقه‌بندی‌های قابل سنجش از آقای روحانی اعلام حمایت کرد، گفت: علت حمایت اصلاح طلبان از آقای روحانی به ویژه در سال ۹۶، شعار گزینی‌هایی ایشان بود که نه تنها همه اهداف و امیال اصلاح‌طلبان را پوشش می‌داد بلکه بیش از ۱۵۰ درصد جلوتر از شعار گزینی‌های اصلاح‌طلبان بود.

وی ادامه داد: در همین راستا حتی برخی دوستان ما ابراز نگرانی کردند که با این وعده‌هایی که آقای روحانی می‌دهد که خیلی فراتر از سطح خواسته‌های اصلاح‌طلبان بوده، ایشان در تحقق این وعده‌ها دچار مشکلات جدی شود.

این فعال اصلاح‌طلب و عضو کنونی شورای شهر تهران در واکنش به احتمال حضور مستقل حزب اعتدال و توسعه در انتخابات آتی مجلس و ریاست جمهوری گفت: حزب اعتدال و توسعه طی دو دهه‌ای که از عمرش می‌گذرد هیچگاه از نظر پایگاه اجتماعی خود را حزب اصلاح طلب به شمار نیاورده و جریان اصلاحات نیز تنها در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی بود که بنا شد همانند انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نمایندگان منتسب به این حزب را به جلسات شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان دعوت کند.

رسولی افزود: پس از پایان پروژه انتخاباتی مجلس در سال ۹۴، دیگر دعوتی از نمایندگان حزب اعتدال و توسعه صورت نگرفت و هم اکنون که چندین جلسه از آغاز بکار دوره سوم شورای سیاست‌گذاری می‌گذرد، نه دعوتی از سوی ما برای حضور حزب اعتدال و توسعه صورت گرفته و نه سران این حزب تقاضایی برای حضور در دوره جدید شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان داشته‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها