ظریف با برهم صالح دیدار کرد

کد خبر: 913354

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

ظریف با برهم صالح دیدار کرد

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور انجام سفری چهار روزه در بغداد به سر می‌برد، امشب (دوشنبه) با «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق دیدار و گفتگو کرد.

ظریف شام نیز مهمان رئیس جمهور عراق خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز (دوشنبه) در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به منظور انجام سفری چهار روزه وارد بغداد شد و در بدو ورود به بغداد با «محمدعلی الحکیم» همتای عراقی خود دیدار و بعد از آن به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق رفت و پس از آن نیز با «عمار حکیم» رئیس جریان حکمت دیدار کرد.

در ادامه حضور ظریف در بغداد و در دومین روز این حضور، جمعی از شخصیت‌ها و نمایندگان اقلیت‌های دینی عراقی صبح امروز (دوشنبه) با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی دیدار و گفتگو کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز (دوشنبه) با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان دیدار و گفتگو کرد و دو طرف بر گسترش و تقویت مناسبات به ویژه همکاری‌های پارلمانی تأکید کردند.

رئیس و برخی اعضای فراکسیون ائتلاف سازندگی عراق نیز امروز بعدازظهر با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد ملاقات و به گفتگو پرداختند.

وزیر خارجه ایران همچنین با شیخ «اکرم العکبی» دبیرکل نجباء دیدار و گفتگو کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها