تشکیل کمیته مشترک ایران و سوریه

کد خبر: 913555

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل کمیته مشترک بین نمایندگان ایران و سوریه برای تسریع در اجرای همکاری‌های راهبردی خبر داد و افزود: رژیم صهیونیستی از مقاومت تحت الگوی ایران ضربه خورده است.

تشکیل کمیته مشترک ایران و سوریه

خانه ملت: هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به سوریه که در پی تداوم مناسبات بین کشورمان و دمشق پس از بحران داعش انجام شد، امروز دوشنبه (۲۴ دیماه) با مقامات سیاسی این کشور دیدار و گفتگو کردند.

ابتدا حشمت الله فلاحت پیشه، در دیدار با ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به اینکه هم اکنون سراشیبی جبهه ضد مقاومت بر همگان عیان شده است، گفت: این مهم در حالیست که جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر جریان مقاومت در منطقه توانسته است اقدامات بی بدیلی انجام دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین باید یادآور شد در عرصه سیاسی نیز جایگاه ایران کاملا مشخص و تعریف شده و غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: مقامات سوری معتقد هستند که آمریکایی‌ها در عمل از سوریه خارج خواهند شد و نوعی احساس شکست برای رئیس جمهور ایالات متحده وجود دارد از این رو ترامپ بیش از این خود را گرفتار نخواهد کرد.

نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در این بین مقامات سوریه عنوان می‌کنند که در مناطق کردنشین و برخی نقاط دیگر، تحولات کلی سوریه به سمتی پیش می‌رود که وحدت این کشور حفظ شود و فقط در مناطقی که بازیگران خارجی نقش ایفا می‌کنند تحقق این جریان وحدت گرا دچار تاخیر شده است.

در ادامه این سفر، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با حموده یوسف صباغ، رییس مجلس سوریه نیز دیدار و گفتگو کردند.

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص محور‌های این دیدار گفت: باید راهبرد همکاری‌های جامع و برنامه مشترک بین مجالس دو کشور وجود داشته باشد تا این امر به تسریع اجرایی شدن راهبرد‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه قانون گذاری مانند امضاء موافقت نامه‌ها و همچنین در حوزه نظارتی؛ کمک به اجرای هر چه سریع‌تر این راهبرد‌ها مدنظر بوده و حائض اهمیت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: بر این اساس مقرر شد کمیته مشترکی بین نمایندگان کشورمان و سوریه شکل بگیرد تا تحقق وظایف مجالس دو کشور خصوصا فوریت دادن به همکاری‌های بین طرفین در دستورکار قرار بگیرد.

همچنین در پایان دیدار‌های امروز هیات پارلمانی کشورمان، حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت و به سوالات رسانه‌های خارجی پاسخ داد.

فلاحت پیشه در پاسخ به سوال خبرنگار سوریه مبنی بر اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران به تحریک‌های رژیم صهیونیستی مانند اقدامات نظامی که صورت می‌گیرد پاسخ نمی‌دهد، گفت: امنیت سوریه و روند سیاسی رو به آرامش این کشور برای ایران مهم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوه مقننه، افزود: رژیم صهیونیستی در حوزه‌های مختلف از جبهه مقاومت تحت الگوی ایران ضربه خورده و در حوزه‌های میدانی خاص نیز میداند توان مقابله با ایران را ندارد و فقط قصد تحریک دارد تا از این طریق از تداوم امنیت در سوریه جلوگیری کند. این مهم در حالیست که روند کلی تداوم امنیت در سوریه، روندی نیست که رژیم صهیونیستی از آن رضایت داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها