تاکید اتحادیه اروپا و چین بر پایبندی به برجام

کد خبر: 914696

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون وزیر خارجه چین در رایزنی‌های خود در پکن بر تصمیم دو طرف برای رعایت مفاد توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

تاکید اتحادیه اروپا و چین بر پایبندی به برجام

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از اسپوتنیک، مقامات اتحادیه اروپا و چین در رایزنی‌های خود در پکن بر تصمیم دو طرف برای رعایت مفاد توافق هسته‌ای با ایران از جمله امتناع از اجرای تحریم‌های اعمال شده علیه تهران در رابطه با برنامه هسته‌ای این کشور تاکید کردند.

این مطلب در بیانیه امروز نهاد‌های سیاست خارجی طرفین اعلام شده است.

هلگا اشمیت، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و لی یو چنگ، معاون وزیر خارجه چین، در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

در اطلاعیه منتشره حمایت کامل اتحادیه اروپا و چین از برجام به عنوان عنصر مهم در ساختار منع گسترش تسلیحات هسته‌ای در جهان مورد تاکید قرار می‌گیرد.

در ژوئیه سال ۲۰۱۵ میلادی، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافق تاریخی برجام با ایران دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته‌ای ایران قرار شد بسیاری از تحریم‌های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

اما هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود و تحریم‌هایی علیه تهران را اعمال خواهد کرد. تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران، که صادرات نفت را نیز شامل می‌شود از پنجم نوامبر اجرایی شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها