آیت الله نوری همدانی: پاسخگویی به شبهات دشمنان ضروری است

کد خبر: 916553

یکی از مراجع تقلید شیعیان پاسخ به شبهات دشمنان را ضروری دانست و گفت: دشمنان در حال تخریب مسائل ارزشی و عقیدتی دین و اسلام هستند.

آیت الله نوری همدانی: پاسخگویی به شبهات دشمنان ضروری است

خبرگزاری مهر: آیت الله العظمی حسین نوری همدانی عصر چهارشنبه در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی همایش بین المللی امام رضا (ع) ضمن اشاره به لزوم تربیت افراد متخصص در عرصه مناظره در کنار سیره اهل بیت (ع) افزود: باید افرادی برای مناظره تربیت شوند که بتوانند مسائل دینی را به سراسر جهان انتقال دهند.

وی گفت: آمادگی در برابر شبهه افکنی دشمن امری ضروری است، زیرا دشمن به دلیل اینکه نتوانسته در جنگ نظامی پیروز شود به شبهه افکنی روی آورده است و به مقابله با دین می‌پردازد که ما نباید در برابر این اقدام شوم دشمنان سکوت کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به لزوم راه اندازی فقه مناظره‌ای، افزود: با راه‌اندازی فقه مناظره‌ای می‌توان به فقه حنبلی و شافعی پاسخ قاطعی داد.

وی در خصوص راه‌های مواجه با دشمن نیز افزود: مناظره با سایر ادیان در خصوص مسائلی از قبیل: مسائل قرآنی، تاریخی و دینی راهی مناسب برای مواجهه با دشمنان است.

شیعیان در امر مناظره بسیار غنی هستند

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه خوشبختانه شیعیان در امر مناظره بسیار غنی هستند، افزود: برای حقانیت شیعه باید مناظراتی مستمر برگزار شود.

وی با بیان اینکه دشمنان در حال تخریب مسائل ارزشی و عقیدتی دین و اسلام هستند، افزود: نباید در تخریب مسائل دینی سکوت کنیم بلکه باید با تمام وجود به میدان آمده و جلوی این اقدام تخریبی دشمنان بایستیم.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: شیعه منابع غنی زیادی برای مقابله با شبه افکنی دشمن دارد که باید آن‌ها را به خوبی بکارگیرد.

وی با اشاره به کتاب الاحتجاج مرحوم طبرسی افزود: کتاب الغدیر از کتاب‌هایی است که منبع خوبی برای پاسخگویی به شبهات دینی دشمن است که این کتاب اثر بسیار غنی و فاخر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها