سوال از وزیر اقتصاد درباره تخلف بانک‌های قرض الحسنه

کد خبر: 917316

نماینده مردم مهاباد در مجلس جزئیات سوال خود از وزیر اقتصاد درباره تخلف بانک‌ها را تشریح کرد.

سوال از وزیر اقتصاد درباره تخلف بانک‌های قرض الحسنه

خبرگزاری تسنیم: جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون، بانک‌های قرض‌الحسنه باید تسهیلات را در حد قرض الحسنه به مردم پرداخت کنند، اظهار داشت: طبق گزارش‌های واصلهریال این بانک‌ها وام‌هایی با سود ۳۰ درصد به مردم پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی بانک‌ها سود کلانی را از مردم درخواست می‌کنند، افزود: وام‌هایی که این بانک‌ها با سود بالا به تولیدکنندگان، کشاورزان و... می‌دهند آن‌ها را با مشکل مواجه کرده و باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان به زندان روند، کارگاه‌ها تعطیل و اموالشان مصادره شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با تاکید بر اینکه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید نظارت کافی بر عملکرد این بانک‌ها داشته باشند، تصریح کرد: بانک مرکزی نباید اجازه دهد بانک سود خارج از چارچوب قانون از مردم دریافت کنند.

محمودزاده با بیان اینکه بسیاری از بانک‌های دولتی و خصوصی مصوبات مجلس را نیز اجرا نمی‌کنند، اضافه کرد: بانک‌ها بند (و) تبصره ۱۶ برنامه ششم توسعه کل کشور را که مربوط به بخشش جرایم و دیرکرد وام‌ها است را اجرا نکردند که این اقدام به کشاورزی و کشور آسیب می‌زند.

محمودزاده یادآور شد: در همین راستا سوالی را از فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و امور دارایی مطرح کردم که این سوال اعلام وصول شده و به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده و قرار است تا وزیر برای ارائه توضیحات پیرامون محور‌های سوال در کمیسیون حاضر شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در تشریح محور‌های سوال از وزیر اقتصاد اظهار داشت: نحوه پرداخت تسهیلات، میزان پرداخت تسهیلات، نحوه نظارت بر عملکرد بانک‌ها، میزان دریافت سود تسهیلات و همچنین میزان پرداخت حقوق، مزایا و پاداش به اعضای هیئت مدیره بانک‌ها از جمله محور‌های سوال از وزیر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها