وزیر نیرو: کارگروه پیگیری حق‌آبه‌ها در وزارت نیرو تشکیل شد

کد خبر: 917408

وزیر نیرو از تشکیل کارگروهی در این وزارتخانه برای پیگیری موضوع حق‌آبه‌ها خبر داد.

وزیر نیرو: کارگروه پیگیری حق‌آبه‌ها در وزارت نیرو تشکیل شد

خبرگزاری تسنیم: رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۷ بهمن) پارلمان، در جریان بررسی طرح سوال شکور پورحسین شقلان، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار درباره موضوع حق‌آبه، گفت: پس از بازدیدی که از منطقه حوزه انتخابیه نماینده سؤال‌کننده داشتیم، جلسات کارشناسی متعددی برای حل مشکل حق‌آبه کشاورزان برگزار و مقرر شد که ضمن اجرای قانون توزیع عادلانه آب و رعایت حقوق بهره‌مندان قدیمی از آب رودخانه، هیچ‌گونه دخل و تصرفی در میزان تخصیص آب به حکم قانون پذیرفتنی نباشد.

وی افزود: همچنین درباره نحوه هزینه‌کرد درآمد‌های ناشی از منابع مالی تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی در طرح‌های مهار آب‌های مرزی، گزارش‌های دوره‌ای منظمی به سازمان برنامه و بودجه و مراجع رسمی کشور در این خصوص ارائه می‌شود. بنده هر هفته ساعاتی را در جلسه خاص این طرح به نظارت درباره اجرای این طرح‌ها اختصاص می‌دهم.

وزیر نیرو اضافه کرد: درباره موضوع حق‌آبه‌ها، کارگروهی در وزارت نیرو تشکیل شده که مبانی قانونی و تمامی اطلاعات مستند در این زمینه را گردآوری می‌کند و توجهاتی که نمایندگان در این حوزه دارند، موجب تسریع در اقدامات کارگروه شده است. امیدواریم با همکاری و تعامل نمایندگان سؤال‌کننده و پیگیر در این حوزه، نتیجه امور را بتوانیم به استحضار مردم برسانیم.

اردکانیان با بیان اینکه در زمینه توسعه بهره‌مندی شهر‌ها و روستا‌های مرزی، سعی شده از حق‌آبه‌های قانونی جمهوری اسلامی صیانت شود و در جهت تأمین آن‌ها از آب شُرب اقدام شود، اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات براساس برنامه‌ریزی‌های ۴ ساله، احداث زیرساخت‌های لازم مشتمل بر ۱۴۰ کیلومتر تونل انتقال آب، طراحی، ساخت و نصب تجهیزات ۱۴۲ واحد ایستگاه پمپاژ اصلی، یک هزار کیلومتر سامانه انتقال آب برای تأمین آب کشاورزی و طرح‌های متعددی در این راستا به بهره‌برداری رسیده که به مناسبت ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مطابق برنامه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه اشتغال ۳۰۰ هزار نفر در دوره ساخت و بهره‌برداری از این طرح‌ها فراهم شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها