همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس به کجا رسید؟

کد خبر: 926124

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی ناراحت کننده است که ما در مجلس بودجه‌ای را به تصویب برسانیم که با توجه به مشکلات اقتصادی امروز کشور کسانی که حقوق پایین دریافت می‌کنند در آن مورد توجه قرار نگیرند.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس به کجا رسید؟

خبرگزاری فارس: حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ، با انتقاد از مخالفت دولت مجلس با تخصیص اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان گفت: واقعاً دلتنگ‌کننده است که ما در مجلس بودجه‌ای را مصوب کنیم که در آن توجهی به کسانی که حقوق پایین دریافت می‌کنند آن هم در شرایط فعلی اقتصادی کشور صورت نگیرد.

وی افزود: مجلس جایگاه مردمی دارد و نمایندگان، نمایندگان مردم هستند. ما به دولت ایراد و اشکال می‌گیریم و اینکه در دست خود مجلس است، مجلس به آن رأی نداد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به پیشنهادی که دادید در رابطه با رفع مشکل رتبه‌بندی معلمان و همچنین متناسب‌سازی و هماهنگ‌سازی حقوق بازنشستگان و نیز رفع مشکل معلمان حق‌التدریس و علاوه بر این در رابطه با مشکلات دانشگاه‌ها در بند «د» تبصره ۱۶ داده شد که یکی از آن‌ها به این گونه بود که ۷۵۰۰ میلیارد تومان از محل شرکت‌های دولتی که ۵۰ درصد هزینه‌های جاری‌شان در سال آینده افزایش پیدا کرده که از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت نفت، شرکت پالایش و پخش، شرکت‌های پتروشیمی و این‌ها اشاره کرد برداریم و در اختیار دولت قرار دهیم تا دولت بتواند هم میزان رتبه‌بندی معلمان را اجرا کند و هم بتواند نظام هماهنگی پرداخت را اجرایی کند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: متأسفانه مجلس به این پیشنهاد برای تخصیص ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار این قسمت از شرکت‌های دولتی به بحث نظام رتبه‌بندی معلمان و هم‌سو و هماهنگ‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان رأی نداد و هم دولت و هم کمیسیون تلفیق با آن مخالفت کردند.

وی در پایان گفت: در پیشنهاد دیگری عنوان شد که ۲ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های فوق‌الذکر اعتبار برداشته شده و فقط برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری تخصیص یابد که مجلس به این پیشنهاد هم رأی نداد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها