استعفای ظریف سرخط اخبار رسانه‌های منطقه و جهان

کد خبر: 926664

رسانه‌های عرب زبان و بین المللی دقایقی پس از انتشار خبر استعفای وزیر امور خارجه ایران به پوشش گسترده این خبر پرداختند.

استعفای ظریف سرخط اخبار رسانه‌های منطقه و جهان

خبرگزاری مهر: رسانه‌های عرب زبان و بین المللی دقایقی پس از انتشار خبر استعفای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به پوشش گسترده این خبر پرداختند.

بر اساس این گزارش، شبکه خبری المیادین، شبکه خبری المنار، پایگاه النشره، شبکه سومریه و الفرات نیوز عراق، روسیا الیوم روسیه، الجزیره قطر و اسکای نیوز عربی از جمله رسانه‌های عربی بودند که به انتشار این خبر مبادرت نمودند.

شبکه المنار لبنان که در حال پخش اخبار خود بود به صورت خبر فوری و زیرنویس اعلام کرد که بر اساس اعلام خبرگزاری‌های ایران، ظریف استعفا کرده است. این شبکه در پایگاه الکترونیکی خود نیز همین خبر را به صورت فوری منعکس نمود.

شبکه الجزیره به نقل از رئیس دفترش در تهران خبر استعفای ظریف را خبری بزرگ و سنگین برای ایران گزارش کرد، به نحوی که این خبر برای معاونانش در وزارت امورخارجه این کشور نیز غیر منتظره بود.

الجزیره افزود: ظریف به همراه تیم مذاکره کننده اش توانست به توافق هسته‌ای با گروه ۵+۱ دست یابد، توافقی که آمریکا سال گذشته از آن خارج شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز ضمن بازتاب خبر استعفای ظریف، گزارش داد که وزیر امور خارجه ایران از طریق صفحه اینستاگرامی خود استعفا کرد.

جروزالم پست، راشاتودی، العربیه انگلیسی، اسپوتنیک و شماری از رسانه‌های آمریکا از قبیل: آسوشیتدپرس نیز از دیگر منابع خبری بودند که خبر استعفای ظریف را پوشش دادند.

گفتنی است که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران دوشنبه شب با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود، از این سمت استعفا داد.

در این پیام آمده است: با عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن، از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم.

شاد و سربلند باشید

در همین حال «سید عباس موسوی» معاون سخنگوی وزارت خارجه در گفتگو با خبرگزاری دولت، این خبر را تایید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها