تکلیف مجلس به وزارت راه و شهرداری‌ها برای نصب علائم برای معلولان

کد خبر: 926869

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرداری‌ها را مکلف به نصب تابلو‌ها و علائم مورد نیاز معلولان در کلیه اماکن کردند.

تکلیف مجلس به وزارت راه و شهرداری‌ها برای نصب علائم برای معلولان

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه علنی بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸ کل کشور، موارد و بند‌های هزینه‌ای تبصره «۸» این لایحه را تصویب کردند.

در بند «الف» این لایحه آمده است: در راستای اجرای بند (ب) ماده (۳۵) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و اصلاحات بعدی آن، دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز را از محل طرح‌های ذیل برنامه‌های ۱۳۰۶۰۱۲۰۰۰ و ۱۳۰۷۰۰۲۰۰۰ به عنوان سهم کمک بلاعوض دولت هزینه کند. سهم باقی‌مانده به عنوان سهم بهره‌برداران به صورت نقدی یا تأمین کارگر و تأمین مصالح یا کارکرد وسایل راهسازی و نقلیه و یا نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری قابل پذیرش است.

بند «ب» نیز تصریح کرده است: به دولت اجازه داده می‌شود برای عملیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحد‌های مسکن مهر، طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین احداث واحد‌های مسکن اجتماعی و حمایتی، اقداماتی را به‌عمل آورد.

نمایندگان مجلس همچنین در مصوبه‌ای آوردند: در صورت درخواست مالکان اعیانی واحد‌های مسکن مهر، شرکت مادرتخصصی عمران شهر‌های جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مجاز به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای نود و نه (۹۹) ساله متعلق به خود می‌باشند. منابع حاصله پس از واریز به حساب این شرکت‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور، صرف اجرای طرح‌های فوق خواهد شد.

در دیگر مصوبه امروز خانه ملت آمده است: وزارت راه و شهرسازی مجاز است زمین‌های متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهر‌های جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال طی قرارداد‌هایی با بانک‌های عامل و صندوق‌های تأمین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع، تفصیلی و آماده‌سازی مصوب را أخذ کند و صرف تکمیل این طرح‌ها کند. از محل فروش عرصه و اعیان طرح‌های تکمیل‌شده با رعایت قوانین و مقررات و گردش خزانه، با بانک‌های عامل تسویه کند و باقیمانده را به اجرای طرح‌های صدرالذکر این بند اختصاص دهد.

آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

در بند «ح» تبصره «۸» لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور آمده است: شرکت‌های آب منطقه‌ای و سازمان آب و برق خوزستان مجازند از محل منابع داخلی خود و بخشی از اعتبارات طرح‌های تعادل‌بخشی و تغذیه مصنوعی در قالب وجوه اداره‌شده نسبت به تأمین هزینه‌های خرید و نصب کنتور‌های حجمی و هوشمند چاه‌های آب کشاورزی اقدام نموده و به‌صورت اقساطی با روشی که توسط دستگاه اجرائی مربوطه تعیین می‌شود، اصل و کارمزد این تسهیلات را از صاحبان این چاه‌ها دریافت کنند. صد درصد (۱۰۰%) اقساط وصولی برای اجرای طرح‌های احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیر‌زمینی در اختیار شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان قرار می‌گیرد.

در بند الحاقی ۳ این تبصره که با اکثریت آرا به تصویب نمایندگان رسید، تصریح شده است: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها مکلفند نسبت به نصب علائم و نشان‌ها، تابلو‌های راهنمایی و تابلو‌های هشداردهنده در کلیه اماکن مورد نیاز معلولان اقدام کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها