درخواست یک نماینده برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

کد خبر: 927181

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دستگاه قضا باید برخورد قاطعی با مفسدان اقتصادی و سودجویان داشته باشد.

درخواست یک نماینده برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

پایگاه خبری فردا: علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۸ اسفند) پارلمان در تذکری شفاهی خطاب به وزیر کشور، گفت: هر سال در آستانه شب عید، شاهد جنب و جوش در بازار بودیم، اما امسال متأسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی و جولان دلالان و واسطه‌ها، هم کسبه و اصناف تحت فشار قرار گرفته و هم مردم با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

به گزارش تسنیم، وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی بحث نظارت و بازرسی بر قیمت‌ها به سازمان حمایت از مصرف‌کننده سپرده شده است، اظهار داشت: این سازمان در استان‌ها هیچ ساختار تشکیلاتی ندارد و مردم با افزایش ساعتی قیمت‌ها مواجه‌اند.

نماینده مردم اراک در مجلس از خلاء نظارتی بر بازار انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مقوله نظارت توسط دستگاه‌ها، جدی گرفته نمی‌شود، در صورت نیاز سازمان نظارت و بازرسی بر قیمت‌ها بار دیگر باید احیا شود و یا اینکه امور نظارت، به سازمان تعزیرات سپرده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: انتظار است دولت در جهت تقویت ساز و کار‌های نظارتی و بازار‌ها عمل کند، همچنین دستگاه قضا باید برخورد قاطعی با مفسدان اقتصادی و سودجویان داشته باشد.

درخواست یک نماینده برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

حسینی در تذکر شفاهی: تاکید قانون اساسی محو خشونت علیه زنان است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:در قانون اساسی بر این امر که باید خشونت علیه زنان محو شود تاکید دارد، اما این پدیده زشت در صدا و سیما ترویج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به سپری شدن روز مادر با استناد به اصل ۲۱ قانون اساسی گفت: در این بند بر ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او صراحت و تاکید شده، اما متاسفانه شاهد این هستیم که صدا و سیما در اقدام ناشایست خشونت خانگی علیه زنان را ترویج می‌کند.

وی با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت برنامه‌ای در صدا و سیما پخش شد که در آن خشونت خانگی علیه زنان تبیین و صحبت شد، تاکید کرد: این در حالی است که قانون اساسی تاکید دارد خشونت علیه زنان باید محو شود، اما این پدیده زشت در صدا و سیما ترویج می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری اینکه انتظار داریم تامین امنیت علیه زنان به مجلس ارائه شود، اظهار داشت: صدا و سیما باید در این رابطه از جامعه زنان عذرخواهی کند.

وی گفت: ۲ ناظر از مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما حضور دارند که از ناظرین انتظار داریم تذکر لازم در این راستا به صدا و سیما ارائه کنند.

درخواست یک نماینده برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

در صحن علنی مجلس اديانی: مطهری نمايندگان را آشوبگر خواند/ لاريجانی: دليلی ندارد به یکدیگر توهین کنیم

نماینده قائمشهر در مجلس گفت: رئیس جلسه‌ای که دست به سینه نماینده می‌زند و به ملت و نمایندگان توهین کند و واژه‌ ناصواب آشوبگر را بیان کند، متخلف است.

علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) مجلس در تذکری با استناد به ماده ۷۵ بنده از نمایندگان مجلس عذر خواهی می‌کنم که شاهد بیان یک واژه غیر فاخر و غیر اصولی از سوی رئیس وقت جلسه آقای مطهری بودم.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده عذرخواهی می‌کنم که کار به جایی رسید که رئیس وقت جلسه به جای رعایت آئین نامه آقدام به بیان وهم و انتساب غیر فاخر به نمایندگان کرد. همه نمایندگان شاهد بودند که آقای مطهری در جلسه صبح در چند دقیقه مرتکب چند تخلف آئین نامه‌ای شدند. در گام اول بنده پیشنهاد داشتم و ایشان قبل از آنکه صحبت‌های بنده تمام شود برخلاف آیین نامه کلام بنده را قطع کردند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر مجلس عصاره فضایل ملت است و عصاره‌ی فضائل ملت در هیات رئیسه و در راس آن در رئیس جلسه تجلی می‌یابد و این موضوع باید در ادبیات رئیس جلسه دیده شود.

وی افزود: رئیس جلسه‌ای که دست به سینه نماینده می‌زند و به ملت و نمایندگان توهین کند و واژه‌ی ناصواب آشوبگر را بیان کند، متخلف است.

ادیانی در ادامه تصریح کرد: پیشنهادی که بنده دادم سخن نمایندگان شمال کشور است. بحث بر سر انتقال آب دریای خزر بود که بر خلاف اصل ۴۰ است و به ضرر ملت و سرمایه طبیعی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مجموعه تالاب بندر انزلی در حال خشک شدن است و از سال ۷۵ تاکنون یک و نیم متر آب دریا عقب نشینی داشته است. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی انتقال آب دریای خزر را نهی کرده و آن را غیر کارشناسی و غیر حقوقی و غیر محیط زیستی دانسته است. استدلال بنده این است که جلوی این کار را بگیریم. این مطالبه ملت است. آیا یک بار سوال کرده‌اید چه بلایی بر سر دریاچه ارومیه و هامون و مجموعه تالاب‌ها و هورالعظیم‌های کشور آمده است؟. اینها به دلیل کارهای غیر کارشناسی به این وضع درآمدند.

وی در پایان گفت: من رسماً اعلام می‌کنم اگر آقای مطهری یا شما به عنوان رئیس مجلس از ملت عذرخواهی نکنید بنده به عنوان نماینده مردم جلسه را ترک خواهم کرد چرا که به ملت در مجلس توهین شد.

بر این اساس، علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: بنده شنیدم که در جلسه‌ صبح، شما پیشنهادی در خصوص انتقال آب دریای خزر داشتید و رئیس جلسه تشخیص دادند که محل آن در بودجه نیست. ولی شما اصرار کرده و فضای جلسه با مشکل روبرو شده است. قصد آقای مطهری آرام کردن فضای جلسه بوده است و ایشان قصد توهین نداشتند.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: ایشان قصد آرام کردن جلسه را داشتند و به هیچ عنوان قصد ایشان اهانت نبوده است. شما نمایندگان استان‌های شمالی عزیز ما و مورد احترام ما هستید. دلیلی ندارد در مجلس که ما برای مسائل کشور تصمیم می‌گیریم به یکدیگر توهین کنیم. شما می‌توانید پیشنهاد خود را به موقع مطرح کنید.

درخواست یک نماینده برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

بنیادی در تذرک شفاهی: نحوه توزیع آرد در کشور نگرانی کرده است

نحوه توزیع آرد بین نانوایی‌ها و کارخانجات تولیدکننده مواد غذایی، ایجاد نگرانی کرده سریعاً موضوع را بررسی و از عواقب آن پیشگیری کنید.

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی صحن مجلس گفت: امروز به عنوان یکی از نمایندگان ایران و منتخب مردم اعلام می‌کنم غرور ملی ما ضامن وحدت، استقلال، آزادی و حفظ تمامیت ارضی کشور است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان پنهان و مرموزانه بنیان را با حمله به سفره معیشت مردم نشانه رفته‌ است، افزود: درخواست دارم در این زمان حساس زمینه دیدار نمایندگان مجلس را با مقام معظم رهبری فراهم کنید تا بی واسطه پیام مردم را از فشار تحمل ناپذیر اوضاع، اوضاع دشوار معیشتی که عمده جمعیت کشور را به زیر خط فقر برده است و مانند سرمایی استخوان سوز رمق از جسم و جان آنها برده به عرض ایشان برسانیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری پس از استماع دیدگاه نمایندگان در حوزه‌های مختلف با سخنان و تدابیر راهگشای خود در آستانه دهه پنجم انقلاب به قلب های همه ما و تمامی ملت ایران اطمینان خاطری دوباره ببخشد.

وی با اشاره به اینکه تذکر بعدی من به وزیر صنعت، معدن و تجارت است، افزود: نحوه توزیع آرد بین نانوایی‌ها و کارخانجات تولیدکننده مواد غذایی، ایجاد نگرانی کرده سریعاً موضوع را بررسی و از عواقب آن پیشگیری کنید.

درخواست یک نماینده برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

طاهرخانی در تذکر شفاهی: عملکرد دولت و وزرا در راستای رفع مشکلات صنعت باشد

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: در شرایط فعلی انتظار می‌رود که گرانی بر مردم فشار می‌آورد عملکرد دولت و وزرا در راستای رفع مشکلات صنعت باشد تا از بیکاری بیشتر جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در شرایطی که کشور به آرامش و ثبات نیاز دارد طرح بحث‌هایی مانند استعفای وزرا به نفع کشور نیست و تدابیر لازم باید برای این موضوع اتخاذ شود.

وی افزود: شهرستان تاکستان قطب کشاورزی در محصولاتی مانند انگور، کشمش و ... محسوب می‌شود؛ اگرچه وزارت جهاد کشاورزی اقداماتی در بهبود شرایط کشاورزی این منطقه انجام داده، اما روند این اقدامات کند است؛ انتظار می‌رود وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس با بیان اینکه ۵۳ درصد صنعت استان در شهرستان تاکستان است، اظهار کرد: ۶۰ درصد قدرت کشاورزی قزوین در این منطقه است؛ انتظار می‌رود در شرایطی که گرانی بر مردم فشار می‌آورد عملکرد دولت و وزرا در راستای رفع مشکلات صنعت باشد تا از بیکاری بیشتر جلوگیری شود.

درخواست یک نماینده برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

سلیمی در اخطار قانون اساسی: جداول و بودجه شرکت‌های دولتی جزء به جزء بررسی شود

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس خواستار ورود مجلس به موضوع مابه التفاوت نرخ ارز و بودجه شرکت‌های دولتی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، در اخطار اصل (۵۲) قانون اساسی گفت: توقع داریم مجلس در خصوص مابه‌التفاوت نرخ ارز تصمیم‌گیری کند و جداول و بودجه شرکت‌های دولتی مو به مو مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید به گونه‌ای شود که در آخر عده‌ای بگویند نمایندگان مجلس خسته بوده و این موضوعات مهم را تعیین تکلیف نکردند.

درخواست یک نماینده برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

گودرزی در تذکر شفاهی: دولت در سال‌های اخیر برنامه‌ای برای مهار تورم نداشته است

نماینده مردم ممسنی در مجلس میزان افزایش حقوق و بهبود معیشت مردم با نرخ تورم باید رابطه معقولی داشته باشد از این رو نمی‌توان سطح حقوق پایین باشد، اما تورم افزایش چشمگیر پیدا کند، امروز جامعه کارگری مایحتاج اولیه زندگی خود را با قیمت‌های بالا و افزایش تورمی ۲۰۰ یا ۳۰۰ درصدی تامین می‌کند.

مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در تذکر آئین نامه‌ای با استناد به ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: متاسفانه در نشست‌های اخیر شاهد هستیم که نمایندگان پیشنهاداتی را مغایر با برنامه‌های پنجساله توسعه ارائه کردند که این مسئله وقت زیادی را از مجلس گرفته است و در این میان اولویت‌های اصلی نادیده گرفته می‌شود.

وی با اشاره به محور‌های برنامه ششم توسعه برای تقویت معیشت و افزایش حقوق و دستمزد متناسب با نرخ تورم، گفت: به نظر من پیشنهادات باید مبتنی بر مفاد برنامه ششم برای تصویب در لایحه بودجه سال ۹۸ ارائه شود البته تبصره مربوط به افزایش حقوق برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد، انتظار ما این است که هیات رئیسه به پیشنهادات مرتبط با قوانین برنامه ۵ ساله توجه کند.

نماینده مردم ممسنی در مجلس تصریح کرد: به طور حتم میزان افزایش حقوق و بهبود معیشت مردم با نرخ تورم باید رابطه معقولی داشته باشد از این رو نمی‌توان سطح حقوق پایین باشد، اما تورم افزایش چشمگیر پیدا کند، امروز جامعه کارگری مایحتاج اولیه زندگی خود را با قیمت‌های بالا و افزایش تورمی ۲۰۰ یا ۳۰۰ درصدی تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر دولت برنامه‌ای برای مهار تورم نداشته از این رو مجلس باید به این مسائل توجه جدی داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها