کمیسیون تلفیق شنبه برای موضوع کالا‌های اساسی تصمیم می‌گیرد

کد خبر: 927248

رئیس مجلس گفت: پیشنهادات متعددی برای بند مربوط به کالا‌های اساسی به هیأت رییسه ارجاع شده است لذا این بند به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا کمیسیون در صبح شنبه در جلسه‌ای تصمیم گیری کند.

کمیسیون تلفیق شنبه برای موضوع کالا‌های اساسی تصمیم می‌گیرد

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (چهارشنبه) و در ادامه بررسی جزئیات بودجه ۹۸ در بخش هزینه‌ای با ۶۵ رأی موافق، ۱۰۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس با حذف بند الحاقی ۲ تبصره ۷ مربوط به اختصاص چهارده میلیارد دلار را برای تأمین کالا‌های اساسی کشور مخالفت کردند.

سپس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی گفت که پیشنهادات متعددی برای این بند به هیأت رییسه ارجاع شده است لذا این بند به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا کمیسیون در صبح شنبه در جلسه‌ای تصمیم گیری کند.

نمایندگان نیز با ۱۶۵ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس با ارجاع این بند به کمیسیون موافقت کردند.

در اصلاحیه کمیسیون تلفیق آمده بود به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان کالا‌های اساسی به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف چهارده میلیارد دلار از منابع حاصل از فروش نفت خام را پس از کسر کسورات قانونی با نرخ یارانه‌ای و ترجیحی خارج از سامانه نظام یکپارچه مدیریت ارزی (نیما) صرفاً برای تأمین کالا‌های اساسی کشور، نهاده‌های تولیدی مورد نیاز بخش کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص دهد. عناوین کلی کالا‌های اساسی مشمول این بند حداکثر ظرف مدت پانزده روز پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

آئین نامه اجرایی این بند مشتمل بر ریز فهرست کالا‌های اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی، مشمول غذایی و پروتئینی مورد نیاز مردم، نوع و میزان حمایت از خانوار‌های هدف، نحوه توزیع از طریق زیرساخت‌های موجود (کارت الکترونیک، کارت ملی و یا کارت بانکی سرپرست خانوار) و نحوه تخصیص بهینه کالا‌های اساسی برای عموم مردم با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار به پیشنهاد مشترک وزارت خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

پیش از این نیز مجلس این بند را به کمیسیون تلفیق برای بررسی بیشتر ارجاع کرده بود.

کمیسیون تلفیق شنبه برای موضوع کالا‌های اساسی تصمیم می‌گیرد

در تذکر نماینده مردم شاهین‌شهر به وزیر نفت مطرح شد چرا در تأمین سوخت خودرو‌های سنگین و راه‌سازی محدودیت سلیقه‌ای اعمال می‌شود

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نفت عنوان کرد که چرا در تأمین سوخت خودرو‌های سنگین و راه‌سازی محدودیت سلیقه‌ای اعمال می‌شود که این امر فعالیت آن‌ها را کاهش داده است. چرا در تأمین سوخت خودرو‌های سنگین و راه‌سازی محدودیت سلیقه‌ای اعمال می‌شود

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر ارتباطات عنوان کرد که فضای مجازی منافع ملی و کیان خانواده را هدف قرار داده و ضروری است نظارت بیشتری در نابسامانی‌های موجود در فضای مجازی اعمال شود و نیز در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد که چرا نظارت درست بر شرکت‌های واردکننده بذر و نهاده‌های کشاورزی با ارز دولتی صورت نمی‌گیرد و این شرکت‌ها به هر نحوی که بخواهند واردات خود به ویژه بذر را توزیع می‌کنند و باعث فشار به کشاورزان می‌شوند و نیز در تذکری به وزیر نفت عنوان کرد که چرا در تأمین سوخت خودرو‌های سنگین و راه‌سازی از قبیل، کامیون، لودر و بولدزر محدودیت سلیقه‌ای اعمال می‌شود که این امر باعث کاهش فعالیت آن‌ها شده است.

کمیسیون تلفیق شنبه برای موضوع کالا‌های اساسی تصمیم می‌گیرد

سیدشریف حسینی: «حزب رفاه» هنوز برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس به جمع‌بندی نرسیده است

سخنگوی حزب رفاه ملت ایران از عدم جمع‌بندی حزب متبوع خود برای حضور و بروز در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

سیدشریف حسینی سخنگوی حزب رفاه ملت ایران درباره آخرین تحرکات حزب سیاسی مبتوع خود اظهار داشت: به زودی جلسه شورای مرکزی حزب رفاه به منظور تأسیس دفاتر استانی برگزار خواهد شد.

وی افزود:‌احتمالاً این جلسه به دلیل درگیری برخی از اعضای حزب جهت بررسی لایحه بودجه که نمایندگی مردم در مجلس را برعهده دارند در اوایل سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

حسینی در پاسخ به این پرسش که حزب چه زمانی کر‌کره انتخابات را بالا می‌برد، گفت: هدف‌گذاری حزب کمک به سیاست‌های نظام و شرایط ایجاد تعادل بین احزاب است.

سخنگوی حزب رفاه ملت ایران خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری ما صرفاً برای انتخابات نیست و نمی‌خواهیم فقط ابزاری برای انتخابات باشیم بلکه پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم اولویت ما است؛ بنابراین اگر وارد انتخابات هم شدیم دنبال سهم‌خواهی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه حزب رفاه برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس هنوز به جمع‌بندی نرسیده است، گفت: هنوز در مورد انتخابات مجلس در حزب رفاه بحث و صحبتی صورت نگرفته است.

کمیسیون تلفیق شنبه برای موضوع کالا‌های اساسی تصمیم می‌گیرد

لاهوتی: پیگیری موضوع انتقال آب دریای خزر اشتباه است نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس جمهور گفت: ادامه دادن موضوع انتقال آب دریای خزر در این شرایط صحیح نیست. به گزارش ایسنا، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس جمهور در خصوص بحث انتقال آب دریای خزر اظهار کرد: تعجب می‌کنم ایشان به چه دلیل این ایجاد حساسیت را دنبال می‌کنند؟ این موضوع به صلاح کشور نیست، به اندازه کافی حساسیت و مشکلات در کشور داریم که باید به آن‌ها بپردازیم. وی افزود: با توجه به بلایی که بر سر دریاچه ارومیه و هامون آمد از ایشان می‌خواهم این موضوع را ادامه ندهند، آقای رییس جمهور شما سفری هم به استان گیلان دارید، به نظر من در این شرایط ادامه دادن این موضوع مناسب نیست. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در تذکری دیگر به وزیر امور خارجه بیان کرد: مردم شما را در بحث مدیریت قبول دارند، بار‌ها و بار‌ها رهبری معظم انقلاب شما را مورد تایید قرار دادند، کار هم باید در شرایط سخت صورت گیرد، در این شرایط و در این بحران رها کردن وزارت خانه به صلاح کشور و شما نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها