روحانی: بعثت پیامبر (ص)، رستاخیز تاریخ و انسان بود

کد خبر: 933851

رئیس جمهور در دیدار مسوولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید مبعث، تصریح کرد: بعثت پیامبرعظیم الشان اسلام (ص)، رستاخیز تاریخ و انسان بود و این جنبش، بسیج و حرکت در سراسر جهان، نه تنها آئینی نو و کامل شده از ادیان گذشته را عرضه کرد؛ بلکه در سایه این بعثت، تمدنی بزرگ بنیانگذاری شد.

روحانی: بعثت پیامبر (ص)، رستاخیز تاریخ و انسان بود

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار مسوولان نظام و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب که صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ع) برگزار شد، اظهارداشت: با بعثت پیامبر (ص)، توحش حاکم بر جهان آن روز جای خود را به تمدنی عظیم داد و علم، اخلاق، وفای به عهد، برادری، حکمت، عدالت و رحمت؛ جایگزین خشونت، جنگ، خونریزی و کینه شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بعثت پیامبر آنچنان اقوام مدینه را به مکه، و مکه را به مدینه و طائف نزدیک کرد که امتی واحده تشکیل شد، افزود: پیامبر (ص) توانست امتی عظیم و توانمندی بزرگی را برای انسان‌ها به ارمغان آورد و وظیفه بزرگ امروز همه ما دعوت به راه خدا، صراط مستقیم و مسیر حق است نه اینکه به مسیر حزب، جناح و قبیله خود دعوت کنیم.

روحانی اظهارداشت: راهی که پیامبر برای دعوت مردم برگزید مسیر حکمت، خردورزی، استدلال و منطق بود و هرگز با زور و تحکم مردم را به سمت دین خدا دعوت نمی‌کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) مردم را در کمال آزادی و آگاهی دعوت می‌کرد و اینگونه مومنین آماده ایستادگی و فداکاری در راهی بودند که خودشان برگزیده بودند.

ادامه دارد...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها